Przeciwdziałanie korupcji
-
[103-1]
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
tematu istotnego, którego wskaźnik dotyczy: dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
tematu istotnego, którego wskaźnik dotyczy: dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[103-2]
Podejście do zarządzania i jego elementy
tematu istotnego, którego wskaźnik dotyczy: dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Podejście do zarządzania i jego elementy
tematu istotnego, którego wskaźnik dotyczy: dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[103-3]
Ewaluacja podejścia do zarządzania
tematu istotnego, którego wskaźnik dotyczy: dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Ewaluacja podejścia do zarządzania
tematu istotnego, którego wskaźnik dotyczy: dla tematu raportowania: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[205-2]
Szkolenia dla pracowników i kadry menedżerskiej poświęcone politykom i procedurom antykorupcyjnym
Szkolenia dla pracowników i kadry menedżerskiej poświęcone politykom i procedurom antykorupcyjnym
Przejdź do listy wskaźników -
[205-3]
Potwierdzone przypadki korupcji i działania podjęte w odpowiedzi na nie
Potwierdzone przypadki korupcji i działania podjęte w odpowiedzi na nie
Przejdź do listy wskaźników
- [ESG ład organizacyjny] Przejdź do listy wskaźników
W Grupie Santander Bank Polska S.A. obowiązuje podejście „zero tolerancji dla korupcji”.
Nasze standardy etyczne w tym obszarze są zapisane w następujących dokumentach i politykach:
- Generalny Kodeks Postępowania,
- Kodeks postępowania na rynkach papierów wartościowych,
- Ogólna polityka konfliktu interesów,
- Polityka przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- Polityka ochrony danych osobowych,
- Polityka zrównoważonego rozwoju,
- Program antykorupcyjny,
- Model Corporate Defense (model zapobiegania ryzyku odpowiedzialności karnej za przestępstwa pracowników),
- Polityka zapewnienia zgodności,
- Model zarządzania ryzykiem reputacji – określa zasady zarządzania ryzykiem i kontrolowania go, kluczowe elementy, zasady i procesy, a także role i odpowiedzialność oraz nadzór wewnętrzny.
Kodeks odnosi się do różnych aspektów postępowania etycznego w naszej organizacji. W dokumencie zostały zawarte wskazówki dotyczące konfliktu interesów (w relacjach wewnętrznych, przy realizacji transakcji bankowych i inwestycji oraz w relacjach z dostawcami i klientami), zasad współpracy z innymi podmiotami, zasady kontaktów z regulatorami, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz praktyk o charakterze korupcyjnym.
Uzupełnieniem kodeksu jest „Program antykorupcyjny”, w którym sprecyzowane zostały mechanizmy kontrolne, m.in. rejestr podarunków i zaproszeń dla funkcjonariuszy publicznych, zasady oferowania podarunków i zaproszeń pracownikom lub członkom kierownictwa Banku, kanał do zgłaszania przypadków naruszeń, szkolenia oraz odpowiedzialność korporacyjnego obszaru compliance.
-
0
-
4
Komunikacja i szkolenia dotyczące antykorupcji
Nasi pracownicy mają możliwość pogłębienia swojej wiedzy w zakresie przeciwdziałania korupcji poprzez ogólnodostępne szkolenie e-learningowe dotyczące tej tematyki. Podczas szkolenia podkreślamy, że w naszej organizacji jest zero tolerancji dla zachowań o charakterze korupcyjnym. Uczymy:
- jak zachować się w konkretnych sytuacjach, np. w kontaktach z urzędnikami państwowymi, agentami czy pośrednikami;
- czym są działania o charakterze korupcyjnym – nie tylko przekazywanie środków pieniężnych, ale także wręczanie, oferowanie czy przyjęcie dowolnego rodzaju korzyści, takich jak: dostarczanie towarów i usług poniżej cen rynkowych, przekazywanie podarunków, fundowanie wycieczek, pobytów w hotelach, posiłków i biletów albo zatrudnianie znajomych.
Szkolenie obejmuje ćwiczenia praktyczne i kończy się testem. Każdy pracownik Grupy Santander Bank Polska S.A. co 2 lata ma obowiązek wziąć udział w szkoleniu.
Komunikacja i szkolenia dotyczące antykorupcji w 2019 r.
Wartość | Procent pracowników, którzy zapoznali się z polityką i procedurami antykorupcyjnymi | Procent pracowników, którzy przeszli szkolenia antykorupcyjne |
---|---|---|
Grupa Kapitałowa Santander Bank Polska | 100% | 93% |
Santander Bank Polska | 100% | 91% |
Członkowie Zarządu Banku | 100% | 100% |
Przedstawiciele kierownictwa wyższego szczebla Banku | 100% | 88,5% |
Przedstawiciele kierownictwa średniego szczebla Banku | 100% | 92,2% |
Pozostali pracownicy Banku | 100% | 94,2% |