Zgłaszanie wątpliwości dotyczących etyki
-
[103-1]
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
dla tematu: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń
dla tematu: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[103-2]
Podejście do zarządzania i jego elementy
dla tematu: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Podejście do zarządzania i jego elementy
dla tematu: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[103-3]
Ewaluacja podejścia do zarządzania
dla tematu: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników Ewaluacja podejścia do zarządzania
dla tematu: rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników
Przejdź do listy wskaźników -
[102-17]
Mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych i prawnych oraz spraw związanych z integralnością organizacji
Mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych i prawnych oraz spraw związanych z integralnością organizacji
Przejdź do listy wskaźników -
[Wskaźnik własny]
Liczba zgłoszeń nieprawidłowości i/lub zagadnień do wyjaśnienia na „skrzynkę etyki” oraz telefon zaufania
Liczba zgłoszeń nieprawidłowości i/lub zagadnień do wyjaśnienia na „skrzynkę etyki” oraz telefon zaufania
Przejdź do listy wskaźników
- [PRB 5] Przejdź do listy wskaźników
- [ESG ład organizacyjny] Przejdź do listy wskaźników
- powołanie Biura Etyki i Relacji,
- wdrożenie nowego narzędzia do rejestrowania zgłoszeń i zarządzania nimi,
- aktualizacja polityki „Szacunek i godność”.
W Generalnym Kodeksie Postępowania została wyodrębniona część dotycząca procesu zgłaszania naruszeń i nieprawidłowości – whistleblowing – która zapewnia poufność i analizę przekazywanych informacji. Wobec osób zgłaszających obowiązuje zakaz stosowania jakichkolwiek środków o charakterze represyjnym lub wyciągania wobec nich jakichkolwiek konsekwencji za zgłoszenie nieprawidłowości. Pracownicy mają do dyspozycji różne kanały:
Zaktualizowaliśmy także politykę „Szacunek i godność”, która również odnosi się do zgłaszania wątpliwości etycznych. Zostały wprowadzone m.in.:
- nowe zasady dotyczące ochrony danych osobowych,
- prawo do odmowy i wycofania zeznań w trakcie postępowania wyjaśniającego,
- formuła procedury odwoławczej,
- zasada, że do zgłaszania naruszeń uprawniona jest osoba zatrudniona przez Santander Bank Polska, nie tylko pracownik,
- usprawnienie procesu wdrażania rekomendacji po przeprowadzonym postępowaniu,
- zmiany dotyczące obsługi relacyjnego telefonu zaufania – zadanie realizowane teraz przez pracowników Biura Etyki i Relacji.
-
251