Odpowiedzialny biznes
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Green Power Hackaton

Green Power Hackaton rozpoczął tegoroczny Santander Week. 1 czerwca, w Dniu Dziecka, młodzież w wieku 13-18 lat spotkała się w naszym warszawskim Centrum Relacyjnym, aby udowodnić, że dzieciaki mają moc i tematy ekologiczne są dla nich bardzo ważne.

„Ziemi nie dziedziczymy po naszych rodzicach, pożyczamy ją od naszych dzieci”.

Antoine de Saint-Exupéry

Podczas hackatonu, nad własnymi pomysłami, młodzież pracowała w 4 grupach, a przy pracy nad projektami pomagali im dorośli eksperci, wśród których były dwie nasze bankowe wolontariuszki tj. Paulina Wojtyczka Agnieszka Wątrucka. Wśród uczestników wydarzenia nie zabrakło również dzieci naszych pracowników. Uczestnicy zastanawiali się jakie projekty mogą odpowiedzieć na problemy ekologiczne współczesnego świata. Co mogą zrobić sami dziś, a na jakie tematy już teraz zwracać uwagę starszym pokoleniom.

Na koniec warsztatów młodzież zaprezentowała wypracowane w grupach projekty.

  • Green Team – zaproponował rozwiązanie „Mniej znaczy więcej”. W codziennych zakupach można korzystać, ze specjalnie przygotowanej torby ekologicznej. Kupujesz rzeczy, w wybranych sklepach/ punktach usługowych, pakujesz je do green worka i dzięki temu płacisz mnie za wybrane produkty.

  • Global Eco Education – To projekt, budujący społeczność globalnych młodych edukatorów. Na warsztatach, lekcjach, specjalnych filmach i w reklamach, młodzi będą pokazywali, co może zrobić każdy z osobna i jak wiele można zdziałać w grupie. Opowiedzą o prostych rozwiązaniach , będą dzielić się bieżącymi informacjami z zakresu ekologii, a przekaz będą formułować głównie do swoich rówieśników. Według młodych edukacja jest bardzo ważna a nadal temat ekologii jest mocno zaniedbywany.

  • Eco Wall – jak połączyć plastikowe butelki, rośliny i ściany? Czy jest to możliwe? Projekt EcoWall to ściany budynków, ozdobione wybranymi gatunkami roślin (np. oczyszczającymi powietrze), które zostaną posadzone w zużytych plastikowych butelkach. W aplikacji będzie można zaprojektować taką ścianę, zebrać wokół pomysłu społeczność i dzięki temu zrealizować projekt.

  • Eko Fejm – to aplikacja, w której przyznawane są punkty za działania ekologiczne. Użytkownik może być nagradzany:

    • za podejmowane wyzwania eko, które wcześniej sam określa,
    • za wybrane formy płatności,
    • za zakupy w wybranych punktach.

    Uzbierane punkty wymieniane są na nagrody np. bilet do kina. Bądź też, za uzbierane punkty, w wybranych punktach/ sklepach można będzie uzyskać rabat.

Każdy z projektów zyskał uznanie jury, oceniającego zaproponowane rozwiązania wg poniższych kryteriów:

  • potencjalny wpływ projektu na środowisko,
  • weryfikacja pomysłu wśród odbiorców,
  • prototyp – czy oddawał charakter inicjatywy,
  • pomysłowość i nieszablonowe myślenie,
  • jakość przekazu głównej idei w prezentacji/filmie,
  • zaangażowanie zespołu w projekt.
  • Wyróżnienie otrzymała drużyna, która przygotowała i zaprezentowała projekt Eco Wall.

Wydarzenie zorganizowała Fundacja „Pierwsze miejsca są zawsze wolne” a partnerami hackatonu byli: Santander Bank Polska S.A. i Fundacja Santander Bank Polska S.A. Inicjatywa, to kolejne działanie Banku pod hasłem #ekoSantander, które ma na celu budowanie świadomości proekologicznej wewnątrz i na zewnątrz organizacji. W tym roku Santander Bank Polska jest również partnerem strategicznym kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety”.

W 2018 r. Santander Bank Polska, w ramach promocji Raportu CSR, zorganizował konkurs #MamyWspólneCele. Organizacje społeczne mogły zgłaszać autorskie projekty, których realizacja dotyczyła jednego z Celów Zrównoważonego Rozwoju, wspieranego przez nasz Bank. Głosami internautów zwycięzcą konkursu została Fundacja „Pierwsze Miejsca są Zawsze Wolne” i projekt GREEN POWER HACKATON. Realizacja wydarzenia była możliwa dzięki otrzymanej nagrodzie tj. grantowi od Fundacji Santander Bank Polska. Inicjatywa wpisała się w 13 Cel Zrównoważonego Rozwoju ONZ „Działania w dziedzinie klimatu”, który jest realizowany przez Santander Bank Polska w ramach naszej strategii #ResponsibleBanking.