- GRI:
-
Zgodność z przepisami prawa i regulacjami2-27Zgodność z przepisami prawa i regulacjami
-
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach417-2Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach
-
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej417-3Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej
-
Całkowita liczba przypadków dyskryminacji406-1Całkowita liczba przypadków dyskryminacji
-
Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze415-1Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze
Monitorujemy zgodność naszych działań z przepisami prawa. Proces nadzoruje komórka ds. Zapewnienia Zgodności.
Jak dbamy o zgodność z przepisami prawa:
- informowanie o istotnych zmianach w przepisach prawa i wytycznych regulatorów,
- monitorowanie wdrażania projektów regulacyjnych,
- akceptacja nowych produktów i istotnych zmian w produktach,
- weryfikacja wzorców umownych, komunikacji i reklamy, procedur oraz szkoleń,
- cykliczny monitoring procesów i produktów.
- 0 istotnych niezgodności z przepisami i dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania produktów i usług oraz przekazywania informacji na ich temat.
- 0 przypadków niezgodności z przepisami lub dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej, w tym reklamy, promocji i sponsoringu.
- 0 przypadków dyskryminacji.
- 14 istotnych przypadków fraudów pracowniczych w wyniku których Bank rozwiązał umowę o pracę z uzasadnieniem art. 52 Kodeksu Pracy
- 1 kara pieniężna za niezgodność z wymogami przepisów powszechnie obowiązującego prawa, o której piszemy poniżej*.
* W 2022 r. na Bank nałożono jedną karę pieniężną w wysokości 545 tys. zł. za działanie niezgodne z przepisami rozporządzenia 2016/679 (RODO). W przedmiotowej sprawie zgłosiliśmy do Urzędu Ochrony Danych Osobowych naruszenie, gdy stwierdziliśmy, że były pracownik Banku posiada nieuprawniony dostęp do profilu płatnika na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. W wyniku tego mógł on przeglądać dane pracowników Banku. W odpowiedzi na ten incydent umieściliśmy na platformie komunikacji wewnętrznej ogłoszenie przypominające zasady przetwarzania danych osobowych. W ocenie UODO ten komunikat był zbyt ogólny i doszło do niezawiadomienia bez zbędnej zwłoki o naruszeniu danych osobowych osób, których dane dotyczyły. Decyzję wydał Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Decyzja nie jest prawomocna. Bank złożył odwołanie.
Tak jak w ubiegłym roku, Santander Bank Polska S.A. nie przekazywał wsparcia finansowego ani rzeczowego – pośredniego czy bezpośredniego – na rzecz partii politycznych.