Szkolenia i rozwój

  • GRI:
  • Liczba dni szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia404-1
    Liczba dni szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia
  • Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego404-2
    Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego
  • Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia404-3
    Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia

Pracownicy Santander Bank Polska S.A. odbyli:

  • godzin szkoleniowych

    460 865
     
  • to szkolenia kobiet

    77
     
    %
  • to szkolenia mężczyzn

    23
     
    %

Wdrażamy i rozwijamy rozwiązania, dzięki którym Bank jest atrakcyjnym miejscem pracy, a zintegrowana strategia zarządzania talentami zapewnia pracownikom możliwości rozwoju na każdym etapie kariery. Podejście to jest zgodne z metodologią rozwoju określaną skrótem 70-20-10, która zakłada kształcenie praktyczne na stanowisku pracy (70%), zdobywanie wiedzy z pomocą innych osób (20%) oraz szkolenia (10%). Nasze działania szkoleniowe i rozwojowe są częścią aktywności realizowanych w całej Grupie Santander, w tym na przykład zachęcanie pracowników do mobilności międzynarodowej.

Programy rozwojowe dla pracowników w Santander Bank Polska S.A. w 2022 r.:

  • wdrożenie systemu DOJO – globalnego portalu wspierającego rozwój pracowników. Zapewnia on
  • dostęp do materiałów zarówno autorskich jak i popularnych narzędzi komercyjnych (LinkedLearning, O’Reily, itp.).
    dostęp do zewnętrznych platform szkoleniowych (m.in. Udemy, EduWeb, eTutor, Inspiro);
  • wykorzystanie badań rozwojowych, przede wszystkim DISC, Gallup, Harrison;
  • „Eliksir rozwoju”: zbiór przydatnych materiałów w formie webinarów, prelekcji zewnętrznych i wewnętrznych ekspertów, paneli dyskusyjnych, mailingu;
  • „Planeta rozwoju”: wewnętrzny portal poświęcony inicjatywom rozwojowym.
  • Be Tech&Business – globalny rozwojowy program talentowy dla osób z grupy zawodowej STEM (Science, Technology, Economics, Mathematics);

  • YOUniversity: wewnętrzny program tutoringowy, zrzeszający około 150 tutorów;
  • mentoring;
  • program MOST: staże wewnętrzne, w ramach których pracownicy mogą brać udział w projektach realizowanych w innych jednostkach organizacyjnych banku;

  • „Doradca przyszłości”: szkolenie rozwijające kompetencje związane z cyfrową obsługą klientów;
  • Akademia Service Design;
  • „Trzymaj rozwój”: program dla osób, które otrzymały najwyższe oceny za pracę w poprzednim roku;
  • „Young leaders”: program realizowany w Grupie Santander – dotyczy rozwijania kompetencji przywódczych wybranej grupy talentów;
  • „Futuro”: program dla wszystkich menedżerów, mający na celu rozwój kompetencji przywódczych;
  • szkolenia związane z rozwojem społecznych kompetencji przyszłości;
  • szkolenia rozwijające umiejętności potrzebne do realizacji strategii Banku.

Co najmniej raz w roku jakość pracy znacznej większości osób zatrudnionych w Santander Bank Polska jest oceniana (81% kobiet i 86% mężczyzn). Analiza przeprowadzana jest w oparciu o kryteria znane pracownikowi i jego przełożonemu. W ocenę może być również zaangażowany dział zasobów ludzkich.

  • „inFLuencerzy Leasingu”: program, który rozwija kluczowe kompetencje przyszłości m.in. innowacyjność i kreatywność w biznesie, myślenie systemowe, zarządzanie różnorodnością (potencjałem własnym i w zespole) odporność psychiczną i świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu.
  • „Go! Guide Pro” gromadzi zespół osób zaangażowanych w usprawnienie pracy za pomocą narzędzi oferowanych przez Google w zespołach i na poziomie Spółki. GO! Guide oprócz wiedzy technicznej, wyposaża w wiedzę o metodykach zwinnego zarządzania projektami, czy teorii ograniczeń. Program obejmuje pakiet wybranych szkoleń, które wzbogacą uczestników o wiedzę, która przyda się podczas realizacji małych i dużych projektów IT w Santander Leasing.
  • „KOMPAS Service Design”: cykl szkoleń rozwijających kompetencje niezbędne do realizacji projektów. Szkolenia dotyczyły prowadzenia warsztatów, zarządzania zespołem i projektowania rozwiązań z perspektywy doświadczenia użytkownika i Banku („Service Blueprint”).

  • w programie Elevate dla pracowników, 4Us i 4Leaders,
  • dodatkowo realizowane były indywidualne programy dla menadżerów rozwijające umiejętności zarzadzania zespołem i warsztaty dla najwyższej kadry menadżerskiej.

  • dostęp do platformy szkoleniowej LinkedIn Learning,
  • e-biblioteczka LEGIMI 3,
  • e-tutor – platforma do nauki języka angielskiego i hiszpańskiego,
  • dofinansowanie kursów i szkoleń zewnętrznych – na wniosek pracownika/przełożonego.