• GRI:
  • Zgodność z przepisami prawa i regulacjami2-27
    Zgodność z przepisami prawa i regulacjami
  • Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach417-2
    Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach
  • Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej417-3
    Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej
  • Całkowita liczba przypadków dyskryminacji406-1
    Całkowita liczba przypadków dyskryminacji
  • Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze415-1
    Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze

Monitorujemy zgodność naszych działań z przepisami prawa. Proces nadzoruje komórka ds. Zapewnienia Zgodności.

Jak dbamy o zgodność z przepisami prawa:

  • informowanie o istotnych zmianach w przepisach prawa i wytycznych regulatorów,
  • monitorowanie wdrażania projektów regulacyjnych,
  • akceptacja nowych produktów i istotnych zmian w produktach,
  • weryfikacja wzorców umownych, komunikacji i reklamy, procedur oraz szkoleń,
  • cykliczny monitoring procesów i produktów.
  • 0 istotnych niezgodności z przepisami i dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania produktów i usług oraz przekazywania informacji na ich temat.
  • 0 przypadków niezgodności z przepisami lub dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej, w tym reklamy, promocji i sponsoringu.
  • 0 przypadków dyskryminacji.
  • 14 istotnych przypadków fraudów pracowniczych w wyniku których Bank rozwiązał umowę o pracę z uzasadnieniem art. 52 Kodeksu Pracy
  • 1 kara pieniężna za niezgodność z wymogami przepisów powszechnie obowiązującego prawa, o której piszemy poniżej*.

* W 2022 r. na Bank nałożono jedną karę pieniężną w wysokości 545 tys. zł. za działanie niezgodne z przepisami rozporządzenia 2016/679 (RODO). W przedmiotowej sprawie zgłosiliśmy do Urzędu Ochrony Danych Osobowych naruszenie, gdy stwierdziliśmy, że były pracownik Banku posiada nieuprawniony dostęp do profilu płatnika na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. W wyniku tego mógł on przeglądać dane pracowników Banku. W odpowiedzi na ten incydent umieściliśmy na platformie komunikacji wewnętrznej ogłoszenie przypominające zasady przetwarzania danych osobowych. W ocenie UODO ten komunikat był zbyt ogólny i doszło do niezawiadomienia bez zbędnej zwłoki o naruszeniu danych osobowych osób, których dane dotyczyły. Decyzję wydał Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Decyzja nie jest prawomocna. Bank złożył odwołanie.

Tak jak w ubiegłym roku, Santander Bank Polska S.A. nie przekazywał wsparcia finansowego ani rzeczowego – pośredniego czy bezpośredniego – na rzecz partii politycznych.