Strategie i polityki dotyczące relacji z interesariuszami
-
Relacje Banku z interesariuszami regulują następujące dokumenty:
-
„Polityka zrównoważonego rozwoju”,
-
„Polityka zarządzania ryzykiem społecznym, środowiskowym i zmian klimatycznych”,
-
„Generalny Kodeks Postępowania”,
-
„Polityka różnorodności w składzie Zarządu Santander Bank Polska S.A.”,
-
„Polityka praw człowieka”.
Zasady i międzynarodowe wytyczne dotyczące kwestii społecznych, określające podejście Banku w tym zakresie:
- Zasady równikowe (Equator Principles – wytyczne Międzynarodowej Korporacji Finansowej),
- Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ): Powszechna Deklaracja Praw Człowieka,
- Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ,
- inicjatywa Organizacji Narodów Zjednoczonych Global Compact,
- wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych,
- wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka,
- Fundamentalne Konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO).