Nowe technologie i innowacyjność
- GRI:
-
Informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresieWskaźnik własnyInformacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
-
Produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)Wskaźnik własnyProdukty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Digitalizujemy swoje procesy, tak aby zapewniać jeszcze wyższą jakość usług i produktów. W 2022 r. kontynuowaliśmy zwiększanie samoobsługi oraz cyfrowej sprzedaży.
Innowacje i inicjatywy dla klientów Pionu Klienta Detalicznego zrealizowane w 2022 r.:
Codzienne bankowanie (konta, karty, oszczędności, inwestycje)
- uprościliśmy proces otwierania kont dla klientów małoletnich w bankowości internetowej,
- rozszerzyliśmy usługi o nowe metody regularnego oszczędzania w bankowości mobilnej,
- uruchomiliśmy subskrypcję lokaty strukturyzowanej,
- poprawiliśmy funkcjonalność platformy internetowej dot. funduszy inwestycyjnych.
Kredyty gotówkowe
- udostępniliśmy ofertę kredytu gotówkowego na cele ekologiczne w kolejnych kanałach sprzedaży (w sieci agentów i pośredników),
- wdrożyliśmy kredyt gotówkowy na konsolidację ze stałą stopą procentową do 120 miesięcy.
Kredyty hipoteczne
- uprościliśmy proces wnioskowania o zmianę oprocentowania zmiennego kredytu na stałe i podpisania aneksu przy okazji jednej wizyty w oddziale,
- wdrożyliśmy nowy produkt Gwarantowany Kredyt Mieszkaniowy,
- wdrożyliśmy kolejne ułatwienia dla klientów w obsłudze posiadanych kredytów hipotecznych,
- zmieniliśmy sposób dostarczania harmonogramów z wersji papierowej na elektroniczną (dla klientów korzystających z Elektronicznego Kanału Kontaktu).
Ubezpieczenia
- udostępniliśmy porównywarkę ubezpieczeń komunikacyjnych.
Bankowość elektroniczna
- udostępniliśmy nową wersję portalu santander.pl,
- umożliwiliśmy wnioskowanie o dofinansowanie z programu rządowego „Dobry start”,
- rozszerzyliśmy usługi Santander Open – klienci Banku mogą integrować rachunki on-line oraz inicjować przelewy w stosunku do rachunków prowadzonych w 8 bankach.
Innowacje i inicjatywy dla klientów segmentu MŚP wprowadzone w 2022 r.:
- przeprowadziliśmy I edycję programu MOCne w biznesie – cykl warsztatów rozwojowych dla kobiet i konkursy na najlepsze biznesplany,
- udostępniliśmy naszym klientom aplikację softPOS, pozwalającą zamienić telefon lub tablet w terminal płatniczy,
- udostępniliśmy kredyty on-line klientom, którzy nie korzystali wcześniej z oferty kredytowej,
- wprowadziliśmy usprawnienia: w kanałach zdalnych dla kredytów w rachunku bieżącym, objętych gwarancją de minimis; w procesie składania oświadczeń klienta; w procesie prolongaty kredytu w rachunku bieżącym.
Innowacje i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej zrealizowane w 2022 r.:
- wdrożyliśmy nową wersję platformy iBiznes24 skoncentrowanej na szybkim i bezpiecznym zarządzaniu funduszami klientów – zaktualizowana wersja zawiera nowy moduł Trade Finance, platformę walutową e-FX oraz bazę wiedzy dla klientów;
- wprowadziliśmy zmiany zwiększające automatyzację procesu kredytowego na platformie kredytowej CLP;
- uprościliśmy klauzule kredytowe – ograniczyliśmy liczbę wariantów, uprościliśmy ich treść, a także zautomatyzowaliśmy proces weryfikacji klauzul.
Innowacje i inicjatywy dla klientów Pionu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej zrealizowane w 2022 r.:
- rozszerzyliśmy zakres automatyzacji obsługi produktów linii inwestycyjnej,
- wdrożyliśmy nowoczesne narzędzia, które wspierają optymalizację procesów sprzedażowych dla transakcji wymiany walut w elektronicznych kanałach (Google Analytics),
- wdrożyliśmy proces i narzędzia do indywidualnego marżowania transakcji wymiany walutowej dla klientów MŚP w kanałach elektronicznych,
- przygotowaliśmy rozwiązania w zakresie narzędzi wymiany walut dla nowej aplikacji mobilnej,
- zakończyliśmy proces automatyzacji kalkulacji i dystrybucji stawek stopy procentowej przez wdrożenie modułu Autorates na Platformie Rynków Finansowych,
- wdrożyliśmy pierwszy i rozpoczęliśmy drugi etap globalnego zarządzania pozycją walutową, która pochodzi z kanałów elektronicznych,
- przygotowywaliśmy globalne rozwiązania z zakresu automatyzacji procesu zawierania transakcji wymiany walutowej PagoNxt,
- wdrożyliśmy nowy produkt Global Connect.
W Santander Leasing wprowadziliśmy:
- pierwszy w branży podpis biometryczny, klienci mogą podpisać umowę leasingową na ekranie monitora doradcy leasingowego, a dokumenty otrzymują w formie elektronicznej,
- wynajem samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony z obsługą serwisową i gwarancją mobilności,
- leasing z dotacją w ramach programu „Mój Elektryk” realizowanego przez NFOŚiGW,
- ekopożyczkę umożliwiającą finansowanie przedmiotów zmniejszających emisje CO₂ (m.in. nieemisyjne źródła ciepła, magazyny energii, stacje ładowania pojazdów elektrycznych, odnawialne źródła energii).