godzin szkoleniowych
Szkolenia i rozwój
- GRI:
-
Liczba dni szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia404-1Liczba dni szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia
-
Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego404-2Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego
-
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia404-3Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia
Pracownicy Santander Bank Polska S.A. odbyli:
-
460 865
-
to szkolenia kobiet
77% -
to szkolenia mężczyzn
23%
Wdrażamy i rozwijamy rozwiązania, dzięki którym Bank jest atrakcyjnym miejscem pracy, a zintegrowana strategia zarządzania talentami zapewnia pracownikom możliwości rozwoju na każdym etapie kariery. Podejście to jest zgodne z metodologią rozwoju określaną skrótem 70-20-10, która zakłada kształcenie praktyczne na stanowisku pracy (70%), zdobywanie wiedzy z pomocą innych osób (20%) oraz szkolenia (10%). Nasze działania szkoleniowe i rozwojowe są częścią aktywności realizowanych w całej Grupie Santander, w tym na przykład zachęcanie pracowników do mobilności międzynarodowej.
Programy rozwojowe dla pracowników w Santander Bank Polska S.A. w 2022 r.:
- wdrożenie systemu DOJO – globalnego portalu wspierającego rozwój pracowników. Zapewnia on
- dostęp do materiałów zarówno autorskich jak i popularnych narzędzi komercyjnych (LinkedLearning, O’Reily, itp.).
dostęp do zewnętrznych platform szkoleniowych (m.in. Udemy, EduWeb, eTutor, Inspiro); - wykorzystanie badań rozwojowych, przede wszystkim DISC, Gallup, Harrison;
- „Eliksir rozwoju”: zbiór przydatnych materiałów w formie webinarów, prelekcji zewnętrznych i wewnętrznych ekspertów, paneli dyskusyjnych, mailingu;
- „Planeta rozwoju”: wewnętrzny portal poświęcony inicjatywom rozwojowym.
- Be Tech&Business – globalny rozwojowy program talentowy dla osób z grupy zawodowej STEM (Science, Technology, Economics, Mathematics);
- YOUniversity: wewnętrzny program tutoringowy, zrzeszający około 150 tutorów;
- mentoring;
- program MOST: staże wewnętrzne, w ramach których pracownicy mogą brać udział w projektach realizowanych w innych jednostkach organizacyjnych banku;
- „Doradca przyszłości”: szkolenie rozwijające kompetencje związane z cyfrową obsługą klientów;
- Akademia Service Design;
- „Trzymaj rozwój”: program dla osób, które otrzymały najwyższe oceny za pracę w poprzednim roku;
- „Young leaders”: program realizowany w Grupie Santander – dotyczy rozwijania kompetencji przywódczych wybranej grupy talentów;
- „Futuro”: program dla wszystkich menedżerów, mający na celu rozwój kompetencji przywódczych;
- szkolenia związane z rozwojem społecznych kompetencji przyszłości;
- szkolenia rozwijające umiejętności potrzebne do realizacji strategii Banku.
Co najmniej raz w roku jakość pracy znacznej większości osób zatrudnionych w Santander Bank Polska jest oceniana (81% kobiet i 86% mężczyzn). Analiza przeprowadzana jest w oparciu o kryteria znane pracownikowi i jego przełożonemu. W ocenę może być również zaangażowany dział zasobów ludzkich.
- „inFLuencerzy Leasingu”: program, który rozwija kluczowe kompetencje przyszłości m.in. innowacyjność i kreatywność w biznesie, myślenie systemowe, zarządzanie różnorodnością (potencjałem własnym i w zespole) odporność psychiczną i świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu.
- „„Go! Guide Pro” gromadzi zespół osób zaangażowanych w usprawnienie pracy za pomocą narzędzi oferowanych przez Google w zespołach i na poziomie Spółki. GO! Guide oprócz wiedzy technicznej, wyposaża w wiedzę o metodykach zwinnego zarządzania projektami, czy teorii ograniczeń. Program obejmuje pakiet wybranych szkoleń, które wzbogacą uczestników o wiedzę, która przyda się podczas realizacji małych i dużych projektów IT w Santander Leasing.
- „KOMPAS Service Design”: cykl szkoleń rozwijających kompetencje niezbędne do realizacji projektów. Szkolenia dotyczyły prowadzenia warsztatów, zarządzania zespołem i projektowania rozwiązań z perspektywy doświadczenia użytkownika i Banku („Service Blueprint”).
- w programie Elevate dla pracowników, 4Us i 4Leaders,
- dodatkowo realizowane były indywidualne programy dla menadżerów rozwijające umiejętności zarzadzania zespołem i warsztaty dla najwyższej kadry menadżerskiej.
- dostęp do platformy szkoleniowej LinkedIn Learning,
- e-biblioteczka LEGIMI 3,
- e-tutor – platforma do nauki języka angielskiego i hiszpańskiego,
- dofinansowanie kursów i szkoleń zewnętrznych – na wniosek pracownika/przełożonego.