Kultura korporacyjna
-
[103-1]
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.
Przejdź do listy wskaźników -
[103-2]
Podejście do zarządzania i jego elementy - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.
Podejście do zarządzania i jego elementy - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.
Przejdź do listy wskaźników -
[103-3]
Ewaluacja podejścia do zarządzania - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.
Ewaluacja podejścia do zarządzania - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.
Przejdź do listy wskaźników
- [ESG społeczne] Przejdź do listy wskaźników
Celem naszej kultury organizacyjnej jest budowanie przyjaznego i inkluzywnego miejsca pracy, dbanie o rozwój pracowników i ich pozytywne doświadczenia jak również zwiększanie ich zaangażowania.
Jej fundament tworzą trzy wartości: „Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”.
Wartości, którymi się kierujemy w banku, zostały ujęte w „Generalnym Kodeksie Postępowania” – dokumencie określającym standardy etyczne oraz zasady postępowania obowiązujące wszystkich pracowników. O Kodeksie przeczytasz tutaj.
Kultura korporacyjna Santander Bank Polska opiera się na:
8 standardach zachowań:
-
okazuję szacunek
-
słucham z uwagą
-
mówię wprost
-
dotrzymuję obietnic
-
wspieram innych
-
angażuję się w zmiany
-
aktywnie współpracuję
-
pracuję z pasją
Indywidualnej odpowiedzialności każdego pracownika za zarządzanie ryzykiem zgodnie z obowiązującą postawą risk pro, składającą się z 5 zasad:
- odpowiedzialność
- odporność
- prostota
- krytyczna analiza
- koncentracja na kliencie
Nasze priorytety w 2019 r.
Nasz priorytet to budowanie inkluzywnego, różnorodnego i opartego na zasadach współpracy środowiska pracy, umożliwiającego pozyskiwanie talentów i zwiększenie samodzielności pracowników. Działania skupiają się na wspieraniu i promowaniu zatrudniania osób z niepełnosprawnościami oraz na dążeniu do osiągnięcia równowagi płci wśród najwyższej kadry zarządzającej.
Jako sygnatariusz Karty Różnorodności, podjęliśmy się: tworzenia kultury organizacyjnej opartej na szacunku dla różnorodności; rozwijania polityki i mechanizmów skutecznie wspierających równe traktowanie i zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy; promowania korzyści wynikających z różnorodności wśród interesariuszy (pracowników, społeczności lokalnych, akcjonariuszy, klientów).
Pięć priorytetów:
-
Promowanie prawdziwej różnorodności i włączania w miejscu pracy.
-
Budowanie pozytywnego doświadczenia klienta i pracownika jako równoległe i uzupełniające się działania.
-
Kultura Speak Up – aktywne zachęcanie do otwartej komunikacji bez obaw.
-
Szkolenia i rozwój potencjału pracowników.
-
Budowanie poczucia przynależności do globalnej Grupy Santander i tworzenie przyjaznego miejsca pracy.
Działania zrealizowane w 2019 r.:
- Program wsparcia dla osób objętych zwolnieniami grupowymi (outplacement programme), który pomagał pracownikom odnaleźć się na rynku pracy.
- Transformacja organizacji w kierunku Agile (wdrażanie struktur agile’owych i nowych metod pracy).
- Praca z najwyższą kadrą zarządzającą nad zobowiązaniami przywódczymi (Leadership Commitments) uzupełniającymi wartości: „Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”.
- Przyspieszenie transformacji banku poprzez rozwój przyszłych liderów – realizacja programu Young Leaders.
- Aktywizowanie pracowników w mediach społecznościowych – wzmacnianie marki Santander.
- Santander Go! – uruchomienie platformy zrzeszającej pracowników o podobnych pasjach i zainteresowaniach – grupy społecznościowe działające w oparciu o wartości i zachowania.
- SantanderWomen – wspieranie kobiet w miejscu pracy jako ekspertek i liderek w organizacji oraz poza nią, tworzenie społeczności kobiet.
- Uruchomienie kanałów etycznych – działalność Biura Etyki i Relacji Pracowniczych.
- Kontynuacja projektu Różnosprawni promującego zróżnicowane środowisko pracy.
W efekcie podejmowanych działań zajęliśmy czołową pozycję w sektorze bankowym jako pracodawca oraz zanotowaliśmy znaczący wzrost wskaźnika zaangażowania pracowników.
-
74%
Wskaźnik zaangażowania pracowników w 2019 r.
-
11 118
Osoby zatrudnione w banku w 2019 1
-
14 102
Osoby zatrudnione w Grupie Kapitałowej w 2019 2
-
11 lat
Średnio pracownicy pracują u nas prawie 11 lat 3
-
39 lat
Średni wiek naszych pracowników 4
-
0,8%
Pracowników z niepełnosprawnością
-
24%
Rotacja 5
1, 2 Liczba osób zatrudnionych w Santander Bank Polska / w Grupie Kapitałowej Santander Bak Polska, niezależnie od wymiaru etatu i statusu zatrudnienia.
3 Średni czas zatrudnienia.
4 Średni wiek pracowników.
5 Rotacja jako liczba rozwiązanych umów w 2019 roku/średnie zatrudnienie w 2019 roku. Wzrost wskaźnika wynika z przeprowadzonego w 2019 r. procesu zwolnień grupowych.
Nasze plany w 2020 r. obejmują:
- Kontynuację wdrażania standardów „Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”.
- Promowanie inkluzywnego, prostego i opartego na zasadach współpracy środowiska pracy.
- Umacnianie praktyk opartych na odpowiedzialnym podejściu w porozumieniu ze wszystkimi interesariuszami.