Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2019
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Kultura korporacyjna

GRI:
  • [103-1] Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników. Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.

    Przejdź do listy wskaźników
  • [103-2] Podejście do zarządzania i jego elementy - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników. Podejście do zarządzania i jego elementy - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.

    Przejdź do listy wskaźników
  • [103-3] Ewaluacja podejścia do zarządzania - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników. Ewaluacja podejścia do zarządzania - dla tematu istotnego: warunki zatrudnienia i satysfakcja pracowników.

    Przejdź do listy wskaźników
Other guidelines:

Kultura organizacyjna w Santander Bank Polska jest spójna ze strategia biznesową banku a jej fundamentami są wartości ujęte w „Generalnym Kodeksie Postępowania”.

Celem naszej kultury organizacyjnej jest budowanie przyjaznego i inkluzywnego miejsca pracy, dbanie o rozwój pracowników i ich pozytywne doświadczenia jak również zwiększanie ich zaangażowania.

Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie

Jej fundament tworzą trzy wartości: „Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”.

Wartości, którymi się kierujemy w banku, zostały ujęte w „Generalnym Kodeksie Postępowania” – dokumencie określającym standardy etyczne oraz zasady postępowania obowiązujące wszystkich pracowników. O Kodeksie przeczytasz tutaj.

Kultura korporacyjna Santander Bank Polska opiera się na:

8 standardach zachowań:

  • okazuję szacunek

  • słucham z uwagą

  • mówię wprost

  • dotrzymuję obietnic

  • wspieram innych

  • angażuję się w zmiany

  • aktywnie współpracuję

  • pracuję z pasją

Indywidualnej odpowiedzialności każdego pracownika za zarządzanie ryzykiem zgodnie z obowiązującą postawą risk pro, składającą się z 5 zasad:

  • odpowiedzialność
  • odporność
  • prostota
  • krytyczna analiza
  • koncentracja na kliencie

Nasze priorytety w 2019 r.

Nasz priorytet to budowanie inkluzywnego, różnorodnego i opartego na zasadach współpracy środowiska pracy, umożliwiającego pozyskiwanie talentów i zwiększenie samodzielności pracowników. Działania skupiają się na wspieraniu i promowaniu zatrudniania osób z niepełnosprawnościami oraz na dążeniu do osiągnięcia równowagi płci wśród najwyższej kadry zarządzającej.

Jako sygnatariusz Karty Różnorodności, podjęliśmy się: tworzenia kultury organizacyjnej opartej na szacunku dla różnorodności; rozwijania polityki i mechanizmów skutecznie wspierających równe traktowanie i zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy; promowania korzyści wynikających z różnorodności wśród interesariuszy (pracowników, społeczności lokalnych, akcjonariuszy, klientów).

Pięć priorytetów:

  • Promowanie prawdziwej różnorodności i włączania w miejscu pracy.

  • Budowanie pozytywnego doświadczenia klienta i pracownika jako równoległe i uzupełniające się działania.

  • Kultura Speak Up – aktywne zachęcanie do otwartej komunikacji bez obaw.

  • Szkolenia i rozwój potencjału pracowników.

  • Budowanie poczucia przynależności do globalnej Grupy Santander i tworzenie przyjaznego miejsca pracy.

Działania zrealizowane w 2019 r.:

  • Program wsparcia dla osób objętych zwolnieniami grupowymi (outplacement programme), który pomagał pracownikom odnaleźć się na rynku pracy.
  • Transformacja organizacji w kierunku Agile (wdrażanie struktur agile’owych i nowych metod pracy).
  • Praca z najwyższą kadrą zarządzającą nad zobowiązaniami przywódczymi (Leadership Commitments) uzupełniającymi wartości: „Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”.
  • Przyspieszenie transformacji banku poprzez rozwój przyszłych liderów – realizacja programu Young Leaders.
  • Aktywizowanie pracowników w mediach społecznościowych – wzmacnianie marki Santander.
  • Santander Go! – uruchomienie platformy zrzeszającej pracowników o podobnych pasjach i zainteresowaniach – grupy społecznościowe działające w oparciu o wartości i zachowania.
  • SantanderWomen – wspieranie kobiet w miejscu pracy jako ekspertek i liderek w organizacji oraz poza nią, tworzenie społeczności kobiet.
  • Uruchomienie kanałów etycznych – działalność Biura Etyki i Relacji Pracowniczych.
  • Kontynuacja projektu Różnosprawni promującego zróżnicowane środowisko pracy.

W efekcie podejmowanych działań zajęliśmy czołową pozycję w sektorze bankowym jako pracodawca oraz zanotowaliśmy znaczący wzrost wskaźnika zaangażowania pracowników.

  • 74%

    Wskaźnik zaangażowania pracowników w 2019 r.

  • 11 118

    Osoby zatrudnione w banku w 2019 1

  • 14 102

    Osoby zatrudnione w Grupie Kapitałowej w 2019 2

  • 11 lat

    Średnio pracownicy pracują u nas prawie 11 lat 3

  • 39 lat

    Średni wiek naszych pracowników 4

  • 0,8%

    Pracowników z niepełnosprawnością

  • 24%

    Rotacja 5

1, 2 Liczba osób zatrudnionych w Santander Bank Polska  / w Grupie Kapitałowej Santander Bak Polska, niezależnie od wymiaru etatu i statusu zatrudnienia.
3 Średni  czas zatrudnienia.
4 Średni wiek pracowników.
5 Rotacja jako liczba rozwiązanych umów w 2019 roku/średnie zatrudnienie w 2019 roku. Wzrost wskaźnika wynika z przeprowadzonego w 2019 r. procesu zwolnień grupowych.

Nasze plany w 2020 r. obejmują:

  • Kontynuację wdrażania standardów „Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”.
  • Promowanie inkluzywnego, prostego i opartego na zasadach współpracy środowiska pracy.
  • Umacnianie praktyk opartych na odpowiedzialnym podejściu w porozumieniu ze wszystkimi interesariuszami.