Strategia biznesowa
- GRI:
-
Zobowiązania ujęte w politykach2-23Zobowiązania ujęte w politykach
-
Realizowanie zobowiązań ujętych w politykach2-24Realizowanie zobowiązań ujętych w politykach
Strategia Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. odzwierciedla klientocentryczną postawę w zarządzaniu biznesem poprzez stałe podnoszenie jakości obsługi i oferty produktowej.
W naszej strategii szczególny nacisk kładziemy na digitalizację i upraszczanie procesów dla klientów, co przyczynia się do poprawy ich doświadczeń, wzrostu efektywności działania, prostoty rozwiązań i przejrzystości.
Realizację strategii Grupy wspierają innowacyjne rozwiązania, kultura organizacyjna wzmacniająca zaangażowanie i motywację pracowników oraz odpowiedzialność społeczna organizacji.
Sześć kierunków strategicznych na lata 2021-2023 „Koncentracja na przyspieszaniu zmian”
- Troska o pracownika
- Zadowolenie pracowników to klucz do przełomowych doświadczeń klientów. Zdolność do utrzymania i pozyskania nowych talentów stanowi podstawę do budowania kluczowych kompetencji i umiejętności pracowników wspierających transformację Banku.
- Bezpieczeństwo i zaufanie
- (CSR & Cyberbezpieczeństwo & Stabilność systemów) Realizowanie agendy odpowiedzialnej bankowości. Zapewnienie niezawodności systemów IT poprzez wysoki poziom ich cyberbezpieczeństwa i stabilności.
- Ewolucja do Otwartej Platformy
- Wypracowanie wspólnych rozwiązań w ramach Global and One Europe Santander, zapewnienie dostępu dla podmiotów trzecich (API) oraz integracja wewnętrznych aplikacji. Zwiększenie doskonałości operacyjnej poprzez szybkie i efektywne kosztowo wdrożenia, dzięki innowacyjnej architekturze API i partnerstwom.
- Obsesja na punkcie klienta
- Kultura zorientowana na Klienta i jego potrzeby. Zapewnienie przełomowych doświadczeń Klienta poprzez projektowanie rozwiązań z wykorzystaniem kompetencji service design.
- Upraszczanie
- Upraszczanie (Działalność operacyjna & Struktura organizacyjna) Upraszczanie 4 kluczowych obszarów: produktów, procesów i procedur, systemów oraz ograniczanie zużycia papieru, a wszystko to dzięki spójnym i jednolitym procesom e2e oraz zarządzaniu procesowemu. Tworzenie płaskiej i prostej struktury organizacyjnej.
- Omnikanałowość
- Stopniowe dostarczanie inteligentnej samoobsługi – zawsze i wszędzie.
- Maksymalizacja liczby zdalnych procesów dostępnych dla Klientów oraz zachęcanie ich do korzystania z samoobsługowych rozwiązań. Budowanie międzykanałowej integracji doświadczeń Klienta w oparciu o jego potrzeby i preferencje oraz efektywność kosztową.
W ramach strategii na lata 2021–2023 zdefiniowaliśmy sześć kierunków strategicznych: „Obsesja na punkcie klienta”, „Troska o pracownika”, „Upraszczanie”, „Omnikanałowość”, „Ewolucja do otwartej platformy”, „Bezpieczeństwo i zaufanie”. Wskazują one kluczowe obszary, na których koncentruje się transformacja naszej Grupy. Przyjęte kierunki strategiczne:
- konsolidują cele szczegółowe zorientowane na pozyskanie lojalności poszczególnych grup interesariuszy: pracowników (troska o pracownika), klientów (obsesja na punkcie klienta), społeczności i akcjonariuszy (bezpieczeństwo i zaufanie);
- przypisują największą wartość transformacyjną celom związanym z rozwojem modelu operacyjnego Grupy: upraszczanie i omnikanałowość;
- uwzględniają wizję regionalnego planu strategicznego Grupy Santander „One Europe”, podkreślając znaczenie fundamentów, na jakich oparty jest rozwój naszej organizacji (bezpieczeństwo i zaufanie), ze szczególnym uwzględnieniem sfery odpowiedzialnej bankowości (CSR/Corporate Social Responsibility);
- wskazują na dążenie do budowania przewag konkurencyjnych poprzez ewolucję do „Otwartej platformy”.
Cele strategiczne na lata 2021-2023
Strategia
- Bezpieczeństwo i zaufanie – Bezpieczeństwo klientów i zaufanie do Banku
- Ewolucja do Otwartej Platformy – Najlepsza Platforma Usług Finansowych
- Omnikanałowość – Samoobsługowy i zdalny Bank
- Upraszczanie – Prosta, szybka i lekka organizacja
- Obsesja na punkcie Klienta – Klienci z trwałą relacją z Santander
- Troska o pracownika – Zaangażowani pracownicy