Wspieranie przedsiębiorczości

Finansiaki

Finansiaki to autorski projekt Santander Bank Polska wspierający edukację finansową dzieci i młodzieży. Jego głównym celem jest zwiększenie wiedzy na temat finansów wśród dzieci i młodzieży, a także kompetencji rodziców i nauczycieli w kwestii nauczania podstaw wiedzy o przedsiębiorczości.

Logo - Finansiaki

  • 18 818
     
    Całkowita liczba odsłon portalu
  • 258
     
    Liczba odbiorców zajęć dotyczących finansów prowadzonych przez pracowników Banku
  • 412
     
    Liczba pobrań książki ze strony finansiaki.pl
  • 3 926
     
    Liczba wysłanych książek w formie pdf do rodziców otwierających konto

Osią projektu jest strona internetowa, na której dostępne są materiały do nauki zarządzania pieniędzmi. Opublikowaliśmy na niej ponadto dostępny za darmo poradnik dla rodziców „Finansiaki. To My!” autorstwa dziennikarza Pawła Oksanowicza oraz psycholog ekonomicznej dr Agaty Trzcińskiej. Na facebookowym profilu projektu prowadzimy bieżącą komunikację, która ma pomóc rodzicom i nauczycielom w atrakcyjnym przybliżaniu dzieciom skomplikowanego świata finansów. Dodatkowo w 2021 r. współpracowaliśmy z influencerami i blogerami parentingowymi, aby zwiększyć skalę naszego dotarcia.

Więcej informacji o projekcie „Finansiak.” znaleźć można na stronie finansiaki.pl lub na profilu na Facebooku: facebook.com/FinansiakiToMy/.

Ważnym uzupełnieniem portalu jest zaangażowanie naszych pracowników w prowadzenie zajęć dotyczących edukacji finansowej w ramach wolontariatu pracowniczego. Korzystając z opracowanych przez ekspertów scenariuszy, przybliżają oni dzieciom w szkołach i przedszkolach świat finansów.

Dodatkowo w 2021 r. nawiązaliśmy współpracę z Dziennikiem Gazetą Prawną z okazji Dnia Dziecka – specjalna sonda z udziałem dzieci w wieku 9-15 lat nt. „Pieniądze to frajda, ale i… duża odpowiedzialność” (pytania: Skąd się biorą pieniądze, Czym jest rodzinny budżet, kieszonkowe, oszczędzanie). Przeprowadzone zostało także badanie opinii społecznej w sierpniu 2021 r. na nasze zlecenie na grupie 1000 osób (ojcowie i matki dzieci w wieku 3 -7 lat, 7-14 lat, 14 – 17 lat). Badanie zrealizowane metodą CAWI na panelu Opinie.pl (własność IQS) – eksploracja tematów, na które rozmawiają rodzice z dziećmi dotyczących pieniędzy i finansów w ogóle.