Kultura organizacyjna

Fundamenty kultury organizacyjnej

Kultura organizacyjna Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska opiera się na:

  • zasadach opisanych w Generalnym Kodeksie Postępowania, który wyznacza standardy działania i kształtuje pożądane postawy w wielu wymiarach funkcjonowania organizacji;
  • Polityce zrównoważonego rozwoju, która podkreśla kluczową rolę pracowników w budowaniu sukcesu Banku.
  • trzech wartościach „Przyjazny | Rzetelny | Dla Ciebie”;
  • 8 pożądanych zachowaniach korporacyjnych, które stanowią też kryterium okresowej oceny pracowniczej;
  • Okazuję szacunek
  • Słucham z uwagą
  • Mówię wprost
  • Dotrzymuję obietnic
  • Wspieram innych
  • Angażuję się w zmiany
  • Aktywnie współpracuję
  • Pracuję z pasją

Ważną częścią naszej kultury organizacyjnej jest również kultura ryzyka – risk pro, która kładzie nacisk na odpowiedzialność każdego pracownika za zarządzanie ryzykiem. W ramach kształtowania kultury ryzyka:

  • edukujemy pracowników Banku i prowadzimy działania uświadamiające występowanie ryzyka w codziennej pracy,
  • przypominamy o kanałach zgłaszania niepokojących sytuacji,
  • rozwijamy elementy systemu motywacyjnego, który ma skłaniać pracowników do przestrzegania wartości kultury ryzyka,
  • wyróżniamy najlepszych pracowników w konkursie Bohaterzy Ryzyka.

Istotną rolę w kształtowaniu pożądanej kultury organizacyjnej mają liderzy zarządzający zespołami. Oczekujemy od nich działania zgodnego ze zobowiązaniami przywódczymi, które podsumowuje poniższa grafika:

Będąc odpowiedzialnym liderem w Grupie Santander Bank Polska, zobowiązuję się do…

  • Otwartości i angażowania innych promując różnorodność
  • Inspirowania i wdrażania zmian mając jasną strategiczną wizję i osiągając zrównoważone zyski
  • Zachęcania zespołu do osiągania sukcesu dając wsparcie w rozwoju i możliwość wpływu
  • Dawania przykładu zawsze postępując zgodnie z duchem wartości Przyjazny | Rzetelny | Dla Ciebie

 

Kształtowanie pozytywnego doświadczenia pracowników

Jednym z priorytetów Santander Bank Polska S.A. w obszarze pracowniczym są działania kształtujące pozytywne doświadczenia pracowników. Zależy nam na tym, aby pracownicy odczuwali satysfakcję w pracy i realizowali swoje ambicje.

W 2021 r. zidentyfikowaliśmy kluczowe obszary doświadczeń pracowników, które wymagają dalszego doskonalenia, i przystąpiliśmy do realizacji nowych inicjatyw z zakresu:

  • rozwijania kultury uznania w pracy i zwiększania wśród pracowników poczucia, że ich wkład jest doceniany,
  • budowania i rekomendowania marki Santander poprzez aktywne korzystanie z produktów i usług Banku.

Uruchomiliśmy kampanię budującą markę pracodawcy pod hasłem „Jesteś jak…”. Naszym celem było pokazanie możliwości rozwoju, jakie oferuje Bank, i typu specjalistów, których szczególnie poszukujemy (m.in. do obszaru IT, ryzyka, analizy danych i sieci sprzedaży). W kampanii przedstawiliśmy pracowników jako superbohaterów, doceniając ich codzienną, sumienną pracę i wyzwania, z jakimi mierzą się każdego dnia.