Interesariusze Banku i relacje z otoczeniem
- GRI:
-
Podejście do angażowania interesariuszy2-29Podejście do angażowania interesariuszy
-
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny203-2Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny
- ESG:
-
Nasze podejście do Ładu korporacyjnegoG – Ład korporacyjnyNasze podejście do Ładu korporacyjnego
- PRB:
-
Będziemy aktywnie i odpowiedzialnie konsultowali się, angażowali i współpracowali z interesariuszami, aby osiągać cele istotne dla społeczeństwa.4 InteresariuszeBędziemy aktywnie i odpowiedzialnie konsultowali się, angażowali i współpracowali z interesariuszami, aby osiągać cele istotne dla społeczeństwa.
Nasze podejście do budowania relacji z interesariuszami
- Zidentyfikowaliśmy
- kluczowe grupy naszych interesariuszy
- Badamy
- potrzeby
- siłę wzajemnych wpływów
- Prowadzimy dialog, wykorzystując różne kanały komunikacji.
- Od 2014 r. przeprowadziliśmy 10 sesji dialogowych według standardu AA1000SES z udziałem przedstawicieli partnerów społecznych i biznesowych Banku.
- Analizujemy sugestie interesariuszy
- W działania zaangażowana jest najwyższa kadra kierownicza oraz Zarząd.
- Uwzględniamy rekomendacje interesariuszy w naszych procesach.
- Ze szczególną uwagą wsłuchujemy się w głos klientów i uwzględniamy go w przygotowywaniu dla nich produktów i usług.
W kwietniu 2021 r. przeprowadziliśmy sesję dialogową, w której udział wzięli przedstawiciele organizacji pozarządowych, eksperckich i klientów. Poświęcona była ona roli naszego Banku w zielonej transformacji.
Mapa interesariuszy
Zobacz więcej na interaktywnej mapie
Klienci indywidualni
Kanały komunikacji
- placówki bankowe
- strona WWW i inne kanały internetowe (blog banku, Facebook, Twitter, LinkedIn)
- badania satysfakcji klientów
- spotkania, konferencje i szkolenia
- doradca
- czat wideo
- formularz internetowy
Klienci biznesowi
- bankierzy i doradcy klienta
- Centra Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- konferencje
- wirtualne misje handlowe
- badania opinii i satysfakcji
- doradca online
Pracownicy
- badania opinii pracowników
- intranet
- biuletyny, newslettery, mailingi
- spotkania z najwyższą kadrą zarządzającą
- spotkania integracyjne, warsztaty i szkolenia
Dostawcy i partnerzy biznesowi
- bezpośredni kontakt
- konferencje i wydarzenia branżowe
Partnerzy społeczni
- bezpośrednie spotkania i współpraca
- sesje dialogu z interesariuszami
- działalność Fundacji Santander Bank Polska
- udział w konferencjach i lokalnych wydarzeniach
- wolontariat pracowniczy
Udziałowcy i środowisko inwestorskie
- kwartalne prezentacje wynikowe (spotkania, konferencje, komunikaty giełdowe i prasowe)
- Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy
Regulatorzy
- raporty
- formalna korespondencja
- bieżąca współpraca podczas kontroli nadzorczych
Organizacje branżowe i zrzeszające biznes
- bezpośrednie spotkania i współpraca
Media i opinia publiczna
- konferencje i briefingi prasowe
- wywiady, komentarze ekspertów
- spotkania bezpośrednie
- komunikaty prasowe
- kanały w serwisach społecznościowych
Grupa Santander
- raporty
- spotkania i wymiana doświadczeń
Środowisko naturalne
- raporty ESG
- raporty do instytucji
- kontakty i współpraca z organizacjami działającymi na rzecz ochrony środowiska
Komunikacja ze środowiskiem inwestorskim
- GRI:
-
Działalność, łańcuch wartości i inne relacje biznesowe2-6Działalność, łańcuch wartości i inne relacje biznesowe
Prowadzimy skuteczną i przejrzystą politykę informacyjną wobec akcjonariuszy, inwestorów i analityków, korzystając z nowoczesnych narzędzi komunikacji. „Polityka informacyjna Santander Bank Polska S.A.” zakłada podejmowanie aktywnych i dostosowanych do profilu interesariuszy działań komunikacyjnych w celu skutecznej realizacji ich potrzeb informacyjnych.
Politykę opublikowaliśmy na naszej stronienie internetowej w zakładce Relacje inwestorskie w sekcji Dokumenty korporacyjne.