Model biznesowy i model tworzenia wartości

  • GRI:
  • Zarządzanie tematami istotnymi (określonymi jako istotne na matrycy istotności tematów) dla istotnego tematu raportowania Odporność operacyjna i biznesowa3-3
    Zarządzanie tematami istotnymi (określonymi jako istotne na matrycy istotności tematów) dla istotnego tematu raportowania Odporność operacyjna i biznesowa

Proces budowania wartości

PROCES BUDOWANIA WARTOŚCI

  • Ludzie – Dzięki zaangażowanym i zmotywowanym pracownikom…
    • Strategia Grupy szczególnie mocno koncentruje się na budowie silnej kultury organizacyjnej w oparciu o wartości: Przyjazny|Rzetelny|Dla Ciebie.
    • To, jak działamy, jest równie ważne jak to, co robimy.
    • Kluczowym miernikiem sukcesu strategii jest utrzymanie poziomu zaangażowania pracowników powyżej średniej dla sektora bankowego.
  • Klienci – …rośnie liczba zadowolonych i lojalnych klientów…
    • Wzrost lojalnych klientów przekłada się na wzrost dochodów, należności i depozytów.
    • Lojalni klienci bardziej intensywnie wykorzystują kanały cyfrowe, korzystają z większej liczby produktów i usług oraz inicjują więcej transakcji z Bankiem.
  • Społeczność – … oraz wyższe inwestycje o charakterze społecznym
    • Grupa wspiera inwestycje w przyszłość, współpracując z uczelniami wyższymi, wspierając edukację oraz finansując projekty ekologiczne.
    • Osiąga dobre wyniki finansowe w sposób odpowiedzialny, wspierając zrównoważony wzrost oraz podstawy inkluzywne.
  • Akcjonariusze – … co przekłada się na wyniki finansowe i zrównoważony wzrost…
    • Dzięki lojalności klientów Grupa:
      • osiąga satysfakcjonujące wzrosty wyników finansowych w perspektywie strategicznej oraz krótkoterminowo;
      • wzmacnia swój bilans i kapitały;
      • wskazuje wyższą odporność i jest w stanie lepiej sobie poradzić na wypadek zmaterializowania się czynników ryzyka.

Przewagi konkurencyjne naszego Banku i jego Grupy Kapitałowej

  • Posiadamy stabilne źródła finansowania, solidną bazę kapitałową i płynnościową oraz zdywersyfikowany portfel aktywów.
  • Nasze działania opieramy na klarownej, spójnej i konsekwentnie realizowanej strategicznej wizji opartej na klientocentryczności i szeroko pojętej efektywności, systematycznie podwyższanej poprzez upraszczanie procesów, digitalizację i transformację Banku w organizację Agile.
  • Mamy skuteczny i prosty model biznesowy, rozległy i zróżnicowany zakres działalności, przynależymy do Grupy Santander, co daje nam otwartość na pojawiające się szanse rozwoju nieorganicznego i doświadczenie w realizacji transakcji fuzji i przejęć.
  • Skala biznesu, jakość oferty, nacisk na doskonałość operacyjną oraz silna orientacja na trwałe i partnerskie relacje z klientem pozwalają naszej Grupie skutecznie konkurować z największymi przedstawicielami polskiego rynku bankowego.
  • Jako Grupa posiadamy znaczny potencjał dalszej penetracji rynku ze względu na udział w konsolidacji sektora bankowego, szeroką gamę komplementarnych usług dla poszczególnych segmentów klientów, rozległą sieć oddziałów na terenie całej Polski, nowoczesne technologie bankowe, dynamicznie rozwijaną funkcjonalność, integrację zdalnych kanałów dystrybucji oraz kompetentną i elastyczną kadrę.
  • GRI:
  • Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowejWskaźnik własny
    Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej
  • Liczba interakcji w kanałach zdalnychWskaźnik własny
    Liczba interakcji w kanałach zdalnych

REALIZACJA STRATEGII NA LATA 2021-2023. MIARY FINANSOWE I NIEFINANSOWE GRUPY KAPITAŁOWEJ SANTANDER BANK POLSKA S.A. (STAN NA 31.12.2021 R.)

  • 2020
    • Liczba klientów 7,1 mln
    • Liczba pracowników 12 616 (etaty)
    • Liczba oddziałów* 468
  • 2021
    • Liczba klientów 7,2 mln
    • Liczba pracowników 11 323 (etaty)
    • Liczba oddziałów 396
  • 2020
    • NPS Mass* TOP 4
    • Liczba klientówdigital* 2 757 tys.
    • Liczba transakcji internetowych i mobilnych* 323 mln
  • 2021
    • NPS Mass* TOP 3
    • Liczba klientów digital* 2 998 tys.
    • Liczba transakcji internetowych i mobilnych* 386 mln
  • 2020
    • C/I 51,9%
    • Współczynnik wypłaty Dywidendy* 0%
    • TCR 20,42%
    • CoR 1,21%
  • 2021
    • C/I 59,6%
    • Współczynnik wypłaty Dywidendy* 29,89%
    • TCR 18,58
    • CoR 0,76%

*Dotyczy tylko Santander Bank Polska S.A. (liczba oddziałów obejmuje również stanowiska zewnętrzne i strefy Santander)