Model biznesowy i model tworzenia wartości
- GRI:
-
Zarządzanie tematami istotnymi (określonymi jako istotne na matrycy istotności tematów) dla istotnego tematu raportowania Odporność operacyjna i biznesowa3-3Zarządzanie tematami istotnymi (określonymi jako istotne na matrycy istotności tematów) dla istotnego tematu raportowania Odporność operacyjna i biznesowa
Proces budowania wartości
PROCES BUDOWANIA WARTOŚCI
- Ludzie – Dzięki zaangażowanym i zmotywowanym pracownikom…
- Strategia Grupy szczególnie mocno koncentruje się na budowie silnej kultury organizacyjnej w oparciu o wartości: Przyjazny|Rzetelny|Dla Ciebie.
- To, jak działamy, jest równie ważne jak to, co robimy.
- Kluczowym miernikiem sukcesu strategii jest utrzymanie poziomu zaangażowania pracowników powyżej średniej dla sektora bankowego.
- Klienci – …rośnie liczba zadowolonych i lojalnych klientów…
- Wzrost lojalnych klientów przekłada się na wzrost dochodów, należności i depozytów.
- Lojalni klienci bardziej intensywnie wykorzystują kanały cyfrowe, korzystają z większej liczby produktów i usług oraz inicjują więcej transakcji z Bankiem.
- Społeczność – … oraz wyższe inwestycje o charakterze społecznym
- Grupa wspiera inwestycje w przyszłość, współpracując z uczelniami wyższymi, wspierając edukację oraz finansując projekty ekologiczne.
- Osiąga dobre wyniki finansowe w sposób odpowiedzialny, wspierając zrównoważony wzrost oraz podstawy inkluzywne.
- Akcjonariusze – … co przekłada się na wyniki finansowe i zrównoważony wzrost…
- Dzięki lojalności klientów Grupa:
- osiąga satysfakcjonujące wzrosty wyników finansowych w perspektywie strategicznej oraz krótkoterminowo;
- wzmacnia swój bilans i kapitały;
- wskazuje wyższą odporność i jest w stanie lepiej sobie poradzić na wypadek zmaterializowania się czynników ryzyka.
- Dzięki lojalności klientów Grupa:
Przewagi konkurencyjne naszego Banku i jego Grupy Kapitałowej
- Posiadamy stabilne źródła finansowania, solidną bazę kapitałową i płynnościową oraz zdywersyfikowany portfel aktywów.
- Nasze działania opieramy na klarownej, spójnej i konsekwentnie realizowanej strategicznej wizji opartej na klientocentryczności i szeroko pojętej efektywności, systematycznie podwyższanej poprzez upraszczanie procesów, digitalizację i transformację Banku w organizację Agile.
- Mamy skuteczny i prosty model biznesowy, rozległy i zróżnicowany zakres działalności, przynależymy do Grupy Santander, co daje nam otwartość na pojawiające się szanse rozwoju nieorganicznego i doświadczenie w realizacji transakcji fuzji i przejęć.
- Skala biznesu, jakość oferty, nacisk na doskonałość operacyjną oraz silna orientacja na trwałe i partnerskie relacje z klientem pozwalają naszej Grupie skutecznie konkurować z największymi przedstawicielami polskiego rynku bankowego.
- Jako Grupa posiadamy znaczny potencjał dalszej penetracji rynku ze względu na udział w konsolidacji sektora bankowego, szeroką gamę komplementarnych usług dla poszczególnych segmentów klientów, rozległą sieć oddziałów na terenie całej Polski, nowoczesne technologie bankowe, dynamicznie rozwijaną funkcjonalność, integrację zdalnych kanałów dystrybucji oraz kompetentną i elastyczną kadrę.
- GRI:
-
Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowejWskaźnik własnyLiczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej
-
Liczba interakcji w kanałach zdalnychWskaźnik własnyLiczba interakcji w kanałach zdalnych
REALIZACJA STRATEGII NA LATA 2021-2023. MIARY FINANSOWE I NIEFINANSOWE GRUPY KAPITAŁOWEJ SANTANDER BANK POLSKA S.A. (STAN NA 31.12.2021 R.)
- 2020
- Liczba klientów 7,1 mln
- Liczba pracowników 12 616 (etaty)
- Liczba oddziałów* 468
- 2021
- Liczba klientów 7,2 mln
- Liczba pracowników 11 323 (etaty)
- Liczba oddziałów 396
- 2020
- NPS Mass* TOP 4
- Liczba klientówdigital* 2 757 tys.
- Liczba transakcji internetowych i mobilnych* 323 mln
- 2021
- NPS Mass* TOP 3
- Liczba klientów digital* 2 998 tys.
- Liczba transakcji internetowych i mobilnych* 386 mln
- 2020
- C/I 51,9%
- Współczynnik wypłaty Dywidendy* 0%
- TCR 20,42%
- CoR 1,21%
- 2021
- C/I 59,6%
- Współczynnik wypłaty Dywidendy* 29,89%
- TCR 18,58
- CoR 0,76%
*Dotyczy tylko Santander Bank Polska S.A. (liczba oddziałów obejmuje również stanowiska zewnętrzne i strefy Santander)