Wsparcie klientów w czasie pandemii
COVID-19

W 2021 r. jako społeczeństwo byliśmy bardziej świadomi i lepiej przystosowani do funkcjonowania w warunkach zagrożenia i ograniczeń, co pozwoliło nam efektywniej radzić sobie z przeciwnościami wynikającymi z pandemii COVID-19.

Nasi klienci przyzwyczaili się do korzystania z nowoczesnych rozwiązań technologicznych wspierających procesy operacyjne. Konieczne była kontynuacja działań wspierających.

Ulgi w spłacie kredytów

Od początku pandemii Bank intensywnie wspierał klientów w zakresie udzielania ulg w spłacie kredytów. Naszym klientom umożliwiamy w usługach bankowości elektronicznej samodzielną obsługę w zakresie obniżenia spłacanych rat poprzez:

  • wydłużenie okresu kredytowania o 12 miesięcy w kredytach gotówkowych i MŚP,
  • obniżenie o 50% wysokości raty kapitałowej na 12 miesięcy w kredytach hipotecznych i MŚP,
  • ulgi z tytułu Tarczy 4.0 – zawieszenie umowy do 3 miesięcy dla klientów detalicznych.

Ułatwienia

W usługach bankowości elektronicznej umożliwiliśmy klientom:

  • zmianę dnia płatności raty,
  • zmianę rachunku do spłaty kredytu.

Utworzyliśmy dla klientów dedykowaną stronę internetową z aktualizowanymi na bieżąco informacjami, jakiego wsparcia możemy udzielić klientom: www.santander.pl/koronawirus-aktualne-informacje-banku.

Obsługa programów pomocowych

W 2021 r. kontynuowaliśmy działania w ramach rządowych programów antykryzysowych oferujących wsparcie dla klientów dotkniętych trudnościami finansowymi spowodowanymi przez pandemię. Wdrożyliśmy i obsługiwaliśmy wnioski o subwencję z Tarczy Finansowej PFR 2.0. (wniosek dostępny był w bankowości internetowej dla użytkowników Mini Firma, Moja Firma plus oraz iBiznes24). W pierwszej połowie roku kontynuowaliśmy również obsługę programów pomocowych organizowanych przez BGK.

Działania sektorowe w odpowiedzi na pandemię

Współtworzyliśmy i przyjęliśmy drugie moratorium wypracowane przez sektor bankowy pod patronatem Związku Banków Polskich, określające jednolite zasady oferowania narzędzi pomocowych dla klientów dotkniętych skutkami pandemii COVID-19.