Wsparcie klientów w czasie pandemii
COVID-19
W 2021 r. jako społeczeństwo byliśmy bardziej świadomi i lepiej przystosowani do funkcjonowania w warunkach zagrożenia i ograniczeń, co pozwoliło nam efektywniej radzić sobie z przeciwnościami wynikającymi z pandemii COVID-19.
Ulgi w spłacie kredytów
Od początku pandemii Bank intensywnie wspierał klientów w zakresie udzielania ulg w spłacie kredytów. Naszym klientom umożliwiamy w usługach bankowości elektronicznej samodzielną obsługę w zakresie obniżenia spłacanych rat poprzez:
- wydłużenie okresu kredytowania o 12 miesięcy w kredytach gotówkowych i MŚP,
- obniżenie o 50% wysokości raty kapitałowej na 12 miesięcy w kredytach hipotecznych i MŚP,
- ulgi z tytułu Tarczy 4.0 – zawieszenie umowy do 3 miesięcy dla klientów detalicznych.
Ułatwienia
W usługach bankowości elektronicznej umożliwiliśmy klientom:
- zmianę dnia płatności raty,
- zmianę rachunku do spłaty kredytu.
Utworzyliśmy dla klientów dedykowaną stronę internetową z aktualizowanymi na bieżąco informacjami, jakiego wsparcia możemy udzielić klientom: www.santander.pl/koronawirus-aktualne-informacje-banku.
Obsługa programów pomocowych
W 2021 r. kontynuowaliśmy działania w ramach rządowych programów antykryzysowych oferujących wsparcie dla klientów dotkniętych trudnościami finansowymi spowodowanymi przez pandemię. Wdrożyliśmy i obsługiwaliśmy wnioski o subwencję z Tarczy Finansowej PFR 2.0. (wniosek dostępny był w bankowości internetowej dla użytkowników Mini Firma, Moja Firma plus oraz iBiznes24). W pierwszej połowie roku kontynuowaliśmy również obsługę programów pomocowych organizowanych przez BGK.
Działania sektorowe w odpowiedzi na pandemię
Współtworzyliśmy i przyjęliśmy drugie moratorium wypracowane przez sektor bankowy pod patronatem Związku Banków Polskich, określające jednolite zasady oferowania narzędzi pomocowych dla klientów dotkniętych skutkami pandemii COVID-19.