Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach
Okazujemy zrozumienie i staramy się wspierać klientów, u których pojawiają się kłopoty z terminową spłatą zobowiązań. W takich okolicznościach priorytetem Banku jest rozpoznanie przyczyn tej sytuacji i wspólne znalezienie najlepszych możliwych rozwiązań dla przywrócenia terminowej spłaty kredytu.
Monitorujemy zaległości od wczesnego etapu przeterminowania i podejmujemy działania wspierające klientów.
Wczesny etap przeterminowań zobowiązań klientów indywidualnych i sektora MŚP |
||
Rozwiązania dostępne w serwisie Santander Internet do samodzielnej obsługi przez klienta: | Kontakt telefoniczny z doradcą, którego rolą jest: | W naszych placówkach klienci mogą wnioskować o: |
|
|
|
Wyniki oceny obsługi doradców
Regularnie badamy, czy nasi doradcy prowadza rozmowy oparte na partnerskich zasadach komunikacji i spełniają oczekiwania klientów w trudnych sytuacjach. Ankiety przeprowadzamy bezpośrednio po odbytej rozmowie (wskaźnik SAT-NET). Klienci oceniają m.in. przyjazność, uprzejmość oraz zaangażowanie doradcy w skali od 1 (najmniej zadowolony) do 7 (najbardziej zadowolony).
W minionym roku zaprosiliśmy do udziału w ankiecie 82,8 tys. klientów. Wskaźnik uzyskanych odpowiedzi wyniósł 29,8%, a poziom satysfakcji klienta SAT-NET osiągnął 86%.
Najważniejsze liczby:
-
82,8tys.
-
29,8%
-
86%
Wsparcie kredytobiorców
- Zgodnie z Ustawą o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy, przyjmujemy wnioski klientów o wsparcie ze środków BGK.
- Dla klientów hipotecznych z kredytami w CHF wdrożyliśmy i utrzymujemy pakiet pomocowy tzw. 6-pak ZBP. Stosujemy wszystkie elementy pakietu, w skład którego wchodzą m.in. przewalutowanie na PLN po kursie średnim NBP, obniżony do 2% spread walutowy, uwzględnianie ujemnego Liboru CHF. Dodatkowo dla tych klientów mamy również udogodnienia restrukturyzacyjne, obniżenie raty oraz zmianę zabezpieczenia kredytu.
Informacje dla klientów naszego Banku znajdujących się w trudnej sytuacji umieszczamy i aktualizujemy na naszej stronie internetowej.