Liczba wypadków śmiertelnych | |
pracownicy ogółem | 0 |
Liczba wypadków powodujących utratę czasu pracy – pracownicy ogółem | 25 |
kobiety | 21 |
mężczyźni | 4 |
Liczba dni straconych (utraty czasu pracy) spowodowanych wypadkami w pracy | 845 |
kobiety | 804 |
mężczyźni | 41 |
Bezpieczeństwo i higiena pracy
- GRI:
-
Identyfikacja zagrożeń, ocena ryzyka i badanie incydentów403-2Identyfikacja zagrożeń, ocena ryzyka i badanie incydentów
-
Promocja zdrowia403-6Promocja zdrowia
- ESG:
-
Nasze podejście do Społecznej odpowiedzialnościS – SpołeczeństwoNasze podejście do Społecznej odpowiedzialności
- GPW:
-
Bezpieczeństwo i higiena pracyS-S1Bezpieczeństwo i higiena pracy
Dokładamy najwyższych starań, aby zapewnić naszym pracownikom bezpieczne i komfortowe miejsce pracy. W naszych strukturach działają Społeczni Inspektorowie Pracy oraz Komisja BHP, wszystkie niezbędne informacje dostępne są w intranecie, a pracownicy przechodzą regularne szkolenia. Ponadto w 2021 r. przeprowadziliśmy audyty BHP w 260 placówkach Bankowości Oddziałowej, w wyniku których opracowaliśmy zalecenia na rzecz poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia komfortu pracy.
Pandemia COVID-19
Nasze działania w 2021 r. skupiały się głównie na zapewnieniu bezpieczeństwa i zdrowia pracowników w aspekcie zagrożenia pandemią COVID-19. W tym celu:
- monitorowaliśmy bieżącą sytuację epidemiologiczną w organizacji oraz poza nią, reagowaliśmy na zmiany przepisów i dostosowywaliśmy działania do wymogów prawnych;
- koordynowaliśmy działania związane ze zgłaszanymi kwarantannami, izolacjami i innymi przypadkami dot. COVID-19;
- organizowaliśmy spotkania zespołu zarządzania sytuacją kryzysową w jednostkach, w których u pracownika wykonującego pracę w biurze potwierdzono zakażenie COVID-19;
- umożliwiliśmy pracownikom narażonym na kontakt z wirusem wykonanie testów diagnostycznych (3702 wykonanych testów 2021 roku);
- wprowadziliśmy możliwość konsultacji z psychologiem;
- wynegocjowaliśmy rabat na testy COVID-19 dla pracowników i ich rodzin oraz zapewniliśmy możliwość uzyskania zaświadczenia w języku angielskim;
- zorganizowaliśmy akcję szczepień pracowników i ich rodzin przeciw COVID-19.
Zdrowie i well-being
W obszarze Wellbeing & Mental Health, który opiera się na 4 filarach (zdrowie fizyczne, zdrowie psychiczne, udane relacje, edukacja finansowa), prowadziliśmy cykliczne wydarzenia, a każdy miesiąc dedykowany był innemu zagadnieniu. Dodatkowo w trosce o zdrowie naszych pracowników i ich rodzin:
- wprowadziliśmy możliwość objęcia opieką medyczną dzieci niezależnie od wieku (do tej pory można było zgłosić dzieci do 25 r.ż.);
- zorganizowaliśmy badania mammograficzne w wybranych lokalizacjach;
- przeprowadziliśmy akcję szczepień na grypę i kleszczowe zapalenie mózgowe;
- organizowaliśmy ćwiczenia online z fizjoterapeutami i trenerami personalnymi.
BHP w liczbach w 2021 r.
Wypadki (incydenty) przy pracy w 2021 r. podziale na płeć
Więcej danych liczbowych dotyczących BHP w rozdziale Wyniki obszaru społecznego.