Nasi interesariusze
Przy tworzeniu i realizacji działań biznesu społecznie odpowiedzialnego kluczowe jest identyfikowanie interesariuszy – wszystkich osób, organizacji i instytucji, pozostających pod wpływem naszej działalności lub oddziałujących na naszą organizację.
- GRI:
-
102-21 Konsultowanie z interesariuszami kwestii ekonomicznych, społecznych i środowiskowychKonsultowanie z interesariuszami kwestii ekonomicznych, społecznych i środowiskowych
-
102-40 Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację raportującąLista grup interesariuszy angażowanych przez organizację raportującą
-
102-42 Podstawy identyfikowania i selekcji interesariuszy angażowanych przez organizacjęPodstawy identyfikowania i selekcji interesariuszy angażowanych przez organizację
-
102-43 Podejście do angażowania interesariuszy, włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszyPodejście do angażowania interesariuszy, włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy
-
102-44 Kluczowe tematy i problemy poruszane przez interesariuszyKluczowe tematy i problemy poruszane przez interesariuszy
-
PRB 4 Interesariusze Będziemy aktywnie i odpowiedzialnie konsultowali się, angażowali i współpracowali z interesariuszami, aby osiągać cele istotne dla społeczeństwa.Będziemy aktywnie i odpowiedzialnie konsultowali się, angażowali i współpracowali z interesariuszami, aby osiągać cele istotne dla społeczeństwa.
-
ESG: G – Ład korporacyjny Nasze podejście do Ładu korporacyjnegoNasze podejście do Ładu korporacyjnego
Wszyscy, na których wpływamy my i którzy wpływają na nas, to interesariusze Grupy Santander Bank Polska. Tworzymy mapy grup naszych interesariuszy i kanałów kontaktu z nimi, badamy ich różnorodne potrzeby oraz siłę wzajemnych wpływów, a przede wszystkim pozostajemy z nimi w interakcji i dialogu.
Mapa interesariuszy
Klienci indywidualni
Kanały komunikacji:
- placówki bankowe
- strona WWW i inne kanały internetowe (blog banku, Facebook, Twitter, LinkedIn, Bank Możliwości)
- badania satysfakcji klientów
- spotkania, konferencje i szkolenia
- doradca online
- czat wideo
- formularz internetowy
Klienci biznesowi
Kanały komunikacji:
- bankierzy i doradcy klienta
- Centra Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- konferencje
- wirtualne misje handlowe
- badania opinii i satysfakcji
- doradca online
Pracownicy
Kanały komunikacji:
- badania opinii pracowników
- intranet
- biuletyny, newslettery, mailingi
- spotkania z najwyższą kadrą zarządzającą
- spotkania integracyjne, warsztaty i szkolenia
Dostawcy i partnerzy biznesowi
Kanały komunikacji:
- bezpośredni kontakt
- konferencje i wydarzenia branżowe
Partnerzy społeczni
Kanały komunikacji:
- bezpośrednie spotkania i współpraca
- sesje dialogu z interesariuszami
- działalność Fundacji Santander Bank Polska
- udział w konferencjach i lokalnych wydarzeniach
- wolontariat pracowniczy
Udziałowcy i środowisko inwestorskie
Kanały komunikacji:
- kwartalne prezentacje wynikowe (spotkania, konferencje, komunikaty giełdowe i prasowe)
- Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy
Regulatorzy
Kanały komunikacji:
- raporty
- formalna korespondencja
- bieżąca współpraca podczas kontroli nadzorczych
Organizacje branżowe i zrzeszające biznes
Kanały komunikacji:
- bezpośrednie spotkania i współpraca
Media i opinia publiczna
Kanały komunikacji:
- konferencje i briefingi prasowe
- wywiady, komentarze ekspertów
- spotkania bezpośrednie
- komunikaty prasowe
- kanały w serwisach społecznościowych
Grupa Santander
Kanały komunikacji:
- raporty
- spotkania i wymiana doświadczeń
Środowisko naturalne
Kanały komunikacji:
- raporty CSR
- raporty do instytucji
- kontakty i współpraca z organizacjami działającymi na rzecz ochrony środowiska
Angażowanie interesariuszy
Angażowanie interesariuszy i poznawanie ich opinii to podstawa dialogu. Dlatego od 2014 r. przeprowadziliśmy 10 sesji dialogowych.
Ostatnia sesja dialogowa odbyła się w kwietniu 2021 roku i poświęcona była roli Santander Bank Polska w zielonej transformacji, a udział wzięli w niej przedstawiciele organizacji pozarządowych, eksperckich oraz naszych klientów.