42 354
uczniów z 16 województw wzięło udział lekcjach
W 2020 roku kontynuowaliśmy współpracę z Warszawskim Instytutem Bankowości i Związkiem Banków Polskich, realizując wspólnie kolejną odsłonę projektu edukacyjnego „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”.
Program został zainagurowany w 2017 roku. Od samego początku Santander Bank Polska jest partnerem tej akcji. Projekt odpowiada na potrzebę praktycznej edukacji z zakresu bezpiecznego poruszania się po wirtualnym świecie. Działania edukacyjne kierowane są do szkół, uczelni, uniwersytetów trzeciego wieku oraz jednostek administracji publicznej. Do grupy docelowej skutecznie docieramy dzięki różnorodnym akcjom, tj. lekcjom, wykładom, szkoleniom, konkursom, jak i przez nowoczesne kanały komunikacji.
Cele projektu
42 354
uczniów z 16 województw wzięło udział lekcjach
1 696
lekcji na temat cyberzagrożeń
1 263
lekcji zrealizowanych zdalnie
24 989
studentów wzięło udział w 328 wykładach
1 568
seniorów wzięło udział w wykładach i innych działaniach
98
filmów edukacyjnych i ponad 100 publikacji edukacyjnych powstałych w ramach projektu
100
uczestników panelu konferencji „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”
500
studentów, ponad 1 000 uczniów, 53 dzieci pracowników Banku
brało udział w skierowanych do nich konkursach
2 500
uczestników wzięło udział w aktywnościach edukacyjnych przygotowanych na majówkę i Dzień Dziecka
Po raz pierwszy w ramach Kongresu Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości zorganizowano panel „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”, podczas którego eksperci z zakresu bankowości, płatności elektronicznych oraz zakupów w sieci przekazali swoją wiedzę blisko 100 uczestnikom panelu konferencji.
Włączyliśmy się w działania edukacyjno-informacyjne podczas kampanii „Warto bezgotówkowo”. Jej celem było edukowanie uczniów, studentów i seniorów, jak w praktyce korzystać z płatności bezgotówkowych. Podczas spotkań online eksperci z Banku omawiali m.in. zachowania klientów w płatnościach mobilnych oraz bezpieczeństwo płatności bezgotówkowych.
Łącznie w ramach kampanii powstało już 98 filmów edukacyjnych z udziałem ekspertów reprezentujących instytucje publiczne i banki, w tym m.in. Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Cyfryzacji, Narodowy Bank Polski, Komisję Nadzoru Finansowego, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, Biuro Informacji Kredytowej czy Krajową Izbę Rozliczeniową. Tworzone są kolejne.
W ramach programu prowadzona jest też szeroka działalność wydawnicza. Ukazało się ponad 100 publikacji, m.in. raport „Cyberbezpieczny Portfel”, biuletyn „Aktywny Senior”, biuletyn „Aktywny Student”.
O projekcie mówiły media lokalne i ogólnopolskie – zagadnienia związane z cyberbezpieczeństwem były przedmiotem partnerskich audycji „3 grosze o ekonomii” emitowanej w 9 rozgłośniach radiowych oraz w serwisie Spotify.
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
---|---|---|---|---|
Dzieci i młodzież | 17 655 | 36 570 | 58 488 | 46 158 |
Studenci | 7 860 | 12 540 | 25 410 | 25 674 |
Seniorzy | 510 | 1 280 | 2 113 | 1 568 |
Seniorzy są jedną z głównych grup docelowych tego projektu edukacyjnego, dzięki któremu mogą podwyższyć swój poziom wiedzy na temat cyberzagrożeń oraz uczyć się o nowych technologiach. W 2020 roku w ramach współpracy z uniwersytetami trzeciego wieku oraz regionalnymi klubami seniora zorganizowano wykłady, dotyczące bezpiecznego poruszania się po wirtualnym świecie – bezpieczeństwa transakcji, bezpieczeństwa tożsamości etc.
seniorów wzięło udział w spotkaniach
Wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji i Instytutem Badawczym NASK przeprowadzono też kampanię „Seniorze – spotkajmy się w sieci”. Koncepcja powstała w ramach skierowanego do organizacji pozarządowych konkursu „(Nie)Bezpieczni w sieci”, który ogłoszony został w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”. W ramach kampanii przygotowano pięć prostych, napisanych przystępnym językiem broszur oraz pięć krótkich filmów edukacyjnych. Ich tematyka została dobrana tak, aby najpierw pomóc seniorom poznać możliwe zagrożenia w sieci, a później nauczyć ich, jak tych zagrożeń unikać. Filmy wprowadzają do tematyki każdego z poszczególnych zagadnień, a broszury rozwijają i uzupełniają każdy z nich. Ambasadorkami kampanii zostały: aktorka Barbara Bursztynowicz i jej córka Małgorzata.
unikalnych odbiorców zapoznało się z treścią kampanii
Dodatkowo w ramach projektu „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”, realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości, nawiązana została współpraca z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej – instytucją zajmującą się szerzeniem wiedzy oraz wspieraniem seniorów. W ramach współpracy zorganizowanych zostało 5 webinarów tematycznych oraz stworzono kurs dot. bezpiecznych płatności elektronicznych. My jesteśmy partnerem tej akcji.
Więcej o projektach dla seniorów: naszym podejściu do tej grupy
Inicjatywa, którą realizujemy już od 2015 roku, to nasz wkład w zwiększenie bezpieczeństwa i kultury na polskich drogach. Promuje odpowiedzialne i uprzejme zachowanie na drodze i choć skierowana jest głównie do kierowców, jej beneficjentami są wszyscy uczestnicy ruchu. W ramach kampanii przeprowadzano wiele działań w mediach społecznościowych, m.in. angażujące konkursy i porady skierowane do wybranych grup docelowych. Najwięcej zaangażowania wzbudzały posty na temat nowinek technologicznych, pandemii, porad dla młodych kierowców oraz zagrożeń wynikających z używania telefonu za kierownicą.
Uświadomienie ryzyka i wyeliminowanie niechlubnej praktyki patrzenia w ekran smartfona zamiast na drogę. Kampania z udziałem ambasadora marki Santander Marcina Dorocińskiego.
>850 tys.
zasięg postów
Specjalnie z myślą o rodzicach opiekujących się dziećmi w czasie lockdownu przygotowaliśmy ok. 30 aktywacji online dostępnych na stronie www.jakjezdzisz.pl. Aktywacje obejmowały tematy z zakresu bezpieczeństwa i edukacji. Rozwiązaniu każdej zagadki towarzyszył morał dotyczący zasad bezpieczeństwa, ekologii lub dobrych nawyków.
>1 500
liczba pobrań gier
100 tys.
zasięg postów
Cykl wakacyjnych porad dla rodziców na temat różnych aspektów podróżowania z dziećmi, od długości i częstotliwości postojów po kryteria wyboru fotelika – każdy, kto podróżuje z dzieckiem, pod tym hasztagiem znajdzie wiele przydatnych wskazówek.
>150 tys.
zasięg postów
Specjalna akcja, adresowana również do pracowników Banku, o zasadach prawidłowego parkowania. W tym cyklu postów zwróciliśmy uwagę na dobre nawyki, w tym aspekt prowadzenia samochodu, odwołując się do jednej z naszych najważniejszych misji: promowania życzliwości i empatii na drogach oraz znajomości przepisów. Wiedzę internautów w tym zakresie sprawdzaliśmy za pomocą postów-quizów.
>320 tys.
zasięg postów
5 mln
odbiorców w mediach społecznościowych
145 tys.
osób obserwujących fanpage na Facebooku
728 tys.
odbiorców – średni miesięczny zasięg na Facebooku
6 tys.
komentarzy przy postach
>2 tys.
udostępnień na Facebooku
3 tys.
fanów na Instagramie