Klienci detaliczni
- GRI:
-
102-2 Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługiOpis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi
-
103-1 Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacjeWyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
-
103-2 Podejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacjePodejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
-
103-3 Ewaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacjeEwaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
-
Wskaźnik własny Informacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresieInformacje o kluczowych produktach, w tym nowych produktach wprowadzonych w raportowanym okresie
-
Wskaźnik własny Produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)Produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
-
ESG: S – Społeczeństwo Nasze podejście do Społecznej odpowiedzialnościNasze podejście do Społecznej odpowiedzialności
-
PRB 1 Zgodność Dostosujemy naszą strategię biznesową, aby była spójna i stanowiła wkład w zaspokajanie potrzeb jednostek oraz osiąganie celów społecznych zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju, porozumieniem klimatycznym z Paryża i odpowiednimi ramami krajowymi oraz regionalnymi. Skoncentrujemy nasze wysiłki tam, gdzie mamy największy wpływ.Dostosujemy naszą strategię biznesową, aby była spójna i stanowiła wkład w zaspokajanie potrzeb jednostek oraz osiąganie celów społecznych zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju, porozumieniem klimatycznym z Paryża i odpowiednimi ramami krajowymi oraz regionalnymi. Skoncentrujemy nasze wysiłki tam, gdzie mamy największy wpływ.
-
PRB 3 Klienci Będziemy odpowiedzialnie współpracowali z naszymi klientami biznesowymi oraz indywidualnymi, zachęcając ich do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i umożliwiając działalność gospodarczą, która tworzy wspólny dobrobyt dla obecnych oraz przyszłych pokoleń.Będziemy odpowiedzialnie współpracowali z naszymi klientami biznesowymi oraz indywidualnymi, zachęcając ich do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i umożliwiając działalność gospodarczą, która tworzy wspólny dobrobyt dla obecnych oraz przyszłych pokoleń.
W ramach Pionu Bankowości Detalicznej obsługujemy:
Klientów indywidualnych
Dla lepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań wyróżniliśmy w tej grupie segmenty: Standardowy, Premium, Select i Bankowości Prywatnej.
Małe i średnie przedsiębiorstwa
(z obrotami do 8 mln zł rocznie)
Obsługujemy małe i średnie przedsiębiorstwa z terenu całej Polski, reprezentujące wszystkie sektory poza wykluczonymi zgodnie z naszą polityką compliance.
W roku 2020 szczególną troskę i uwagę skierowaliśmy do klientów najbardziej zagrożonych skutkami pandemii COVID-19, tj. osób starszych oraz tych, których kondycja finansowa pogorszyła się w wyniku lockdownu gospodarki.
Kanały kontaktu
Dla naszych klientów indywidualnych jesteśmy dostępni poprzez:
- sieć oddziałów,
- placówki partnerskie,
- sieć agentów,
- Multikanałowe Centrum Komunikacji – telefon, czat, wideo,
- kanały zdalne (Santander internet, bankowość mobilną Santander w przeglądarce, aplikację Santander mobile),
- dedykowanych doradców utrzymujących regularne kontakty z klientami Bankowości Prywatnej i Select oraz Premium.
Relacje z klientami firmowymi utrzymujemy poprzez:
- doradców firmowych obecnych w oddziałach i placówkach partnerskich,
- telefoniczne Multikanałowe Centrum Komunikacji,
- kanały elektroniczne: bankowość internetową, czyli serwisy Mini Firma, Moja Firma plus i-Biznes oraz Santander mobile.
Najważniejsze produkty i usługi | |
---|---|
Klienci indywidualni | Małe i średnie przedsiębiorstwa |
|
|
Szczegółowy opis produktów skierowanych do klientów detalicznych znajduje się tutaj.
Cele w obsłudze klientów detalicznych
W 2020 r. koncentrowaliśmy się na następujących działaniach:
- Dostarczanie najlepszych doświadczeń klientom (doskonaliliśmy procesy dla klientów detalicznych, wspieraliśmy w okresie pandemii koronawirusa) i pracownikom (usprawnialiśmy środowisko pracy doradców, rozwijaliśmy narzędzia komunikacyjne).
- Upraszczanie i cyfryzacja produktów i procesów. Skupiliśmy się na dostarczeniu klientom rozwiązań cyfrowych end-to-end. Doskonaliliśmy procesy i produkty, aby były przyjazne i intuicyjne zarówno dla klientów jak i pracowników.
- Większe wykorzystanie kanałów zdalnych w sprzedaży i obsłudze klienta – realizowaliśmy program transformacji bankowości internetowej i mobilnej.
- Dalsza optymalizacja sieci dystrybucji.
- Zwiększanie bezpieczeństwa współpracy klientów z Bankiem.
Najważniejsze inicjatywy w 2020 roku dla klienta indywidualnego
Inkluzywna bankowość
- Wydłużyliśmy godziny pracy Kantoru Santander: działa całodobowo, przez siedem dni w tygodniu.
Cyfryzacja
- Umożliwiliśmy otwarcie konta osobistego na zdjęcie.
- Santander open – udostępniliśmy możliwość dodania kont z innych banków, w tym podgląd rachunków w innych bankach oraz możliwość inicjowania przelewów z tych rachunków z poziomu bankowości internetowej i mobilnej.
- Zmodyfikowaliśmy procesy wnioskowania o udzielenie i zwiększenie limitu na koncie osobistym oraz o kartę kredytową w bankowości elektronicznej.
- Umożliwiliśmy autoryzację niektórych operacji w oddziale za pomocą kodu przesyłanego do klienta SMS-em, co zwiększyło szybkość i bezpieczeństwo transakcji oraz wyeliminowało papierowe potwierdzenia.
- Udostępniliśmy klientom chatbot na stronach santander.pl.
- Wprowadziliśmy wiele usprawnień w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej, np. dodaliśmy przelewy walutowe w aplikacji i przebudowaliśmy nawigację. W bankowości internetowej dodaliśmy nowe strony produktowe i poradnik cenowy.
- W bankowości internetowej i aplikacji mobilnej wprowadziliśmy możliwość samodzielnej zmiany hasła.
Wsparcie w czasie pandemii
Wspierając naszych klientów, szczególną uwagę poświęciliśmy seniorom i klientom, których kondycja finansowa pogorszyła się wskutek pandemii.
- Wprowadziliśmy udogodnienia i zmiany zwiększające bezpieczeństwo i komfort klientów.
- Uruchomiliśmy szeroko zakrojoną komunikację bezpośrednią do klientów.
- Wprowadziliśmy pakiet tymczasowych udogodnień kredytowych dla klientów indywidualnych.
Więcej o naszych działaniach wspierających przeczytasz tutaj. Udogodnienia dla seniorów opisaliśmy tu.
- GRI:
-
Wskaźnik własny Produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)Produkty i inicjatywy dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Najważniejsze inicjatywy wprowadzone w 2020 r. dla MŚP
Cyfryzacja
- Wdrożyliśmy w pełni zdalny procesu zakupu i instalacji terminali płatniczych. Klient podpisuje umowę zdalnie, a terminal dostarcza mu kurier. Przeszkolenie z obsługi terminala przeprowadza w rozmowie telefonicznej przedstawiciel firma Elavon.
- Wprowadziliśmy sprzedaż ubezpieczenia Partner w Biznesie i Partner w Biznesie Plus przez telefon oraz e-mail.
- Umożliwiliśmy klientom zawieranie umów na odległość i zdalne prowadzenie procesów dostępnych dotąd tylko w oddziale.
- Udostępniliśmy wybranym klientom Smart Loans na klik przez internet. Oferta umożliwiała skorzystanie z kredytu w rachunku bieżącym w wysokości od 5 000 zł do 100 000 zł, ale nie więcej niż kwota dostępna bez weksla. W 2021 roku tę ofertę rozwiniemy.
- Wprowadziliśmy nowe eUsługi dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą: eFaktoring, eWindykacja, eUmowy, dostarczane przez partnerów zewnętrznych. Te trzy rozwiązania zdalne ułatwiały prowadzenie działalności w czasie obowiązywania ograniczeń spowodowanych pandemią.
Szczegółowo opisaliśmy je tutaj.
Wsparcie w czasie pandemii
Wdrożyliśmy wymagane ustawowo oraz zainicjowane przez nas możliwości wsparcia dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami COVID-19. Zaproponowaliśmy klientom szeroki pakiet rozwiązań pomocowych skupiając się na odciążeniu finansowym klientów oraz na ułatwieniu im bankowania dzięki rozwiązaniom technologicznym.
Szereg udogodnień kredytowych i rozwiązań poprawiających płynność szczegółowo opisaliśmy tutaj.
Inicjatywy realizowane z partnerami zewnętrznymi
- Umożliwiliśmy naszym klientom wnioskowanie o subwencję z Tarczy Finansowej PFR 1.0 oraz PFR 2.0 w bankowości elektronicznej.
- W ramach współpracy z partnerem zewnętrznym realizowaliśmy intensywne działania zwiększające wiedzę na temat tarczy antykryzysowej.
- Wprowadziliśmy poręczenia wadialne.
Powyższe inicjatywy opisaliśmy tutaj.
Plany na 2021 rok
W projektowaniu oferty dla klientów indywidualnych planujemy:
- kontynuować upraszczanie i cyfryzowanie produktów oraz procesów;
- nadal zwiększać wykorzystanie kanałów zdalnych w sprzedaży i obsłudze klienta;
- zrealizować program transformacji bankowości internetowej i mobilnej;
- z takim samym zaangażowaniem jak dotąd dbać o wysoki poziom bezpieczeństwa współpracy klientów z Bankiem.
Dla segmentu MŚP planujemy skoncentrować się na:
- upraszczaniu procesów kredytowych, zarówno dla doradców, jak i klientów;
- rozwoju procesów zdalnych oraz bankowości elektronicznej dla firm;
- wprowadzaniu kolejnych usług niefinansowych dla klientów Banku;
- budowie rentownego portfela kredytowego;
- wdrożeniu kolejnych rozwiązań pomocowych dla klientów dotkniętych pandemią;
- wdrożeniu i obsłudze wniosków o subwencję z Tarcz Finansowych PFR;
- uruchomieniu procesu SmartLoans w aplikacji mobilnej (dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą).