Klienci i usługi – wstęp

SDG: 
Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu

  • GRI:
  • 103-1 Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
    Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
  • 103-2 Podejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
    Podejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
  • 103-3 Ewaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
    Ewaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
  • 102-2 Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi
    Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi
  • Wskaźnik własny Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej
    Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej
  • Wskaźnik własny Liczba interakcji w kanałach zdalnych
    Liczba interakcji w kanałach zdalnych
  • Wskaźnik własny Liczba punktów dostępu banku w Polsce, w tym oddziałów w podziale na placówki prowadzone bezpośrednio przez bank oraz placówki partnerskie
    Liczba punktów dostępu banku w Polsce, w tym oddziałów w podziale na placówki prowadzone bezpośrednio przez bank oraz placówki partnerskie
  • ESG: E – Środowisko Nasze podejście do Środowiska
    Nasze podejście do Środowiska
  • ESG: S – Społeczeństwo Nasze podejście do Społecznej odpowiedzialności
    Nasze podejście do Społecznej odpowiedzialności
  • PRB 1 Zgodność Dostosujemy naszą strategię biznesową, aby była spójna i stanowiła wkład w zaspokajanie potrzeb jednostek oraz osiąganie celów społecznych zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju, porozumieniem klimatycznym z Paryża i odpowiednimi ramami krajowymi oraz regionalnymi. Skoncentrujemy nasze wysiłki tam, gdzie mamy największy wpływ.
    Dostosujemy naszą strategię biznesową, aby była spójna i stanowiła wkład w zaspokajanie potrzeb jednostek oraz osiąganie celów społecznych zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju, porozumieniem klimatycznym z Paryża i odpowiednimi ramami krajowymi oraz regionalnymi. Skoncentrujemy nasze wysiłki tam, gdzie mamy największy wpływ.
  • PRB 3 Klienci Będziemy odpowiedzialnie współpracowali z naszymi klientami biznesowymi oraz indywidualnymi, zachęcając ich do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i umożliwiając działalność gospodarczą, która tworzy wspólny dobrobyt dla obecnych oraz przyszłych pokoleń.
    Będziemy odpowiedzialnie współpracowali z naszymi klientami biznesowymi oraz indywidualnymi, zachęcając ich do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i umożliwiając działalność gospodarczą, która tworzy wspólny dobrobyt dla obecnych oraz przyszłych pokoleń.

Santander Bank Polska S.A. jest bankiem uniwersalnym świadczącym pełen zakres usług na rzecz:

  • klientów indywidualnych

  • małych i średnich firm

  • dużych przedsiębiorstw

  • korporacji

  • instytucji sektora publicznego

5 215 tys.

Klientów Santander Bank Polska S.A.

Jesteśmy dostępni dla klientów w:

  • oddziałach,
  • Centrach Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej,
  • placówkach partnerskich,
  • kanałach zdalnych.

Centra Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej

  • Gdańsk
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Białystok
  • Poznań
  • Warszawa
  • Warszawa II
  • Zielona Góra
  • Leszno
  • Kalisz
  • Łódź
  • Lublin
  • Świdnica
  • Wrocław
  • Opole
  • Katowice
  • Bielsko-Biała
  • Kraków
  • Rzeszów

Placówki i oddziały

Placówki i oddziały

Santander Bank Polska S.A. 31.12.2020 31.12.2019
Oddziały (lokalizacje) Santander Bank Polska S.A. 468 515
Placówki partnerskie 138 134
Centra Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej 19 19
Bankomaty i wpłatomaty 731 777
Urządzenia dualne 930 923

Bankowość mobilna i internetowa – liczba klientów i interakcji w kanałach zdalnych

Bankowość mobilna i internetowa – liczba klientów i interakcji w kanałach zdalnych
Santander Bank Polska S.A. 31.12.2020 31.12.2019
Liczba klientów zarejestrowanych w Santander Internet (w tys.) 4 179* 4 424
Liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej, którzy w ostatnim miesiącu danego okresu sprawozdawczego przynajmniej raz logowali się do systemu (Internet lub mobile) (w tys.) 2 757 2 510
Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej (Santander mobile) (w tys.) 1 865 1 577
Liczba firm zarejestrowanych w iBiznes24 (w tys.) 21 18
*Definicja tej pozycji została zmieniona w 2020 roku. Obejmuje liczbę klientów z podpisaną umową o dostęp do usług bankowości elektronicznej, w ramach której mogą korzystać z dostępnych produktów i usług.

 

  • 52,9%

    Klientów korzystających z kanałów zdalnych (internet, Santander mobile)

  • 2 756 510*

    Liczba klientów digital z co najmniej jednym logowaniem w ostatnim miesiącu roku 2020

  • 1 865 070

    Liczba klientów korzystających z Santander mobile

  • 322 678 759

    Liczba interakcji w kanałach
    zdalnych – transakcje mobile i
    internet

  • 881 636

    Średnia liczba transakcji wykonywanych dziennie przez klientów w kanałach zdalnych

  • 121,7 mln

    Liczba transakcji wykonanych w aplikacji mobilnej

*Liczba klientów digital, czyli logujących się do internetu lub mobile.

Nasza oferta jest kompleksowa i zaspokaja różne potrzeby klientów w zakresie: rachunków bieżących, osobistych oraz produktów kredytowych, oszczędnościowo-inwestycyjnych, rozliczeniowych, ubezpieczeniowych i kartowych.

Usługi finansowe obejmują:

  • zarządzanie gotówką,
  • obsługę płatności,
  • operacje na rynku kapitałowym, pieniężnym, dewizowym i transakcji pochodnych,
  • działalność gwarancyjną,
  • obsługę handlu zagranicznego,
  • działalność maklerską.

Nasi klienci mają dostęp do produktów oferowanych przez spółki Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska, takich jak:

  • fundusze inwestycyjne,
  • portfele aktywów,
  • produkty ubezpieczeniowe, leasingowe i faktoringowe.

Priorytety w 2020 r.

Pomaganie klientom indywidualnym i biznesowym w osiąganiu codziennych sukcesów jest naszą misją. Do wypełniania jej prowadzą wytyczone w Banku kierunki strategiczne. Aż pięć z sześciu z nich dotyczy klientów. Są to:

  • klientocentryczność
  • upraszczanie
  • omnikanałowość
  • ewolucja do otwartej platformy
  • bezpieczeństwo i zaufanie

Inkluzywna bankowość i Zielony Bank to filary na, których budujemy odpowiedzialną bankowość, dlatego szczegółowo opisaliśmy produkty i inicjatywy skierowane do poszczególnych grup klientów będące realizacją tych celów.

Priorytetowo traktujemy również rozwiązania z zakresu cyfryzacji, co jest spójne z naszymi celami biznesowymi i założeniem bycia bankiem omnikanałowym oraz planowaną ewolucją w stronę otwartej platformy. Doświadczenia minionego roku naznaczonego sytuacją pandemiczną potwierdziły też, że cyfryzacja jest mocno związana z dostępnością Banku w każdej sytuacji.

Obsługę klientów prowadzimy w ramach następujących pionów:

  • Pion Bankowości Detalicznej

  • Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej

  • Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej

Każdej grupie klientów udostępniamy ofertę naszych spółek zależnych.