Klienci i usługi – wstęp
- GRI:
-
103-1 Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacjeWyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
-
103-2 Podejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacjePodejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
-
103-3 Ewaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacjeEwaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Cyfryzacja i innowacje
-
102-2 Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługiOpis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi
-
Wskaźnik własny Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowejLiczba klientów korzystających z bankowości mobilnej i internetowej
-
Wskaźnik własny Liczba interakcji w kanałach zdalnychLiczba interakcji w kanałach zdalnych
-
Wskaźnik własny Liczba punktów dostępu banku w Polsce, w tym oddziałów w podziale na placówki prowadzone bezpośrednio przez bank oraz placówki partnerskieLiczba punktów dostępu banku w Polsce, w tym oddziałów w podziale na placówki prowadzone bezpośrednio przez bank oraz placówki partnerskie
-
ESG: E – Środowisko Nasze podejście do ŚrodowiskaNasze podejście do Środowiska
-
ESG: S – Społeczeństwo Nasze podejście do Społecznej odpowiedzialnościNasze podejście do Społecznej odpowiedzialności
-
PRB 1 Zgodność Dostosujemy naszą strategię biznesową, aby była spójna i stanowiła wkład w zaspokajanie potrzeb jednostek oraz osiąganie celów społecznych zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju, porozumieniem klimatycznym z Paryża i odpowiednimi ramami krajowymi oraz regionalnymi. Skoncentrujemy nasze wysiłki tam, gdzie mamy największy wpływ.Dostosujemy naszą strategię biznesową, aby była spójna i stanowiła wkład w zaspokajanie potrzeb jednostek oraz osiąganie celów społecznych zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju, porozumieniem klimatycznym z Paryża i odpowiednimi ramami krajowymi oraz regionalnymi. Skoncentrujemy nasze wysiłki tam, gdzie mamy największy wpływ.
-
PRB 3 Klienci Będziemy odpowiedzialnie współpracowali z naszymi klientami biznesowymi oraz indywidualnymi, zachęcając ich do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i umożliwiając działalność gospodarczą, która tworzy wspólny dobrobyt dla obecnych oraz przyszłych pokoleń.Będziemy odpowiedzialnie współpracowali z naszymi klientami biznesowymi oraz indywidualnymi, zachęcając ich do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i umożliwiając działalność gospodarczą, która tworzy wspólny dobrobyt dla obecnych oraz przyszłych pokoleń.
Santander Bank Polska S.A. jest bankiem uniwersalnym świadczącym pełen zakres usług na rzecz:
5 215 tys.
Klientów Santander Bank Polska S.A.
Jesteśmy dostępni dla klientów w:
- oddziałach,
- Centrach Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej,
- placówkach partnerskich,
- kanałach zdalnych.
Centra Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej
- Gdańsk
- Szczecin
- Bydgoszcz
- Białystok
- Poznań
- Warszawa
- Warszawa II
- Zielona Góra
- Leszno
- Kalisz
- Łódź
- Lublin
- Świdnica
- Wrocław
- Opole
- Katowice
- Bielsko-Biała
- Kraków
- Rzeszów
Placówki i oddziały
Santander Bank Polska S.A. | 31.12.2020 | 31.12.2019 |
---|---|---|
Oddziały (lokalizacje) Santander Bank Polska S.A. | 468 | 515 |
Placówki partnerskie | 138 | 134 |
Centra Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej | 19 | 19 |
Bankomaty i wpłatomaty | 731 | 777 |
Urządzenia dualne | 930 | 923 |
Bankowość mobilna i internetowa – liczba klientów i interakcji w kanałach zdalnych
Santander Bank Polska S.A. | 31.12.2020 | 31.12.2019 |
---|---|---|
Liczba klientów zarejestrowanych w Santander Internet (w tys.) | 4 179* | 4 424 |
Liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej, którzy w ostatnim miesiącu danego okresu sprawozdawczego przynajmniej raz logowali się do systemu (Internet lub mobile) (w tys.) | 2 757 | 2 510 |
Liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej (Santander mobile) (w tys.) | 1 865 | 1 577 |
Liczba firm zarejestrowanych w iBiznes24 (w tys.) | 21 | 18 |
-
52,9%
-
2 756 510*
-
1 865 070
-
322 678 759
-
881 636
-
121,7 mln
*Liczba klientów digital, czyli logujących się do internetu lub mobile.
Nasza oferta jest kompleksowa i zaspokaja różne potrzeby klientów w zakresie: rachunków bieżących, osobistych oraz produktów kredytowych, oszczędnościowo-inwestycyjnych, rozliczeniowych, ubezpieczeniowych i kartowych.
Usługi finansowe obejmują:
- zarządzanie gotówką,
- obsługę płatności,
- operacje na rynku kapitałowym, pieniężnym, dewizowym i transakcji pochodnych,
- działalność gwarancyjną,
- obsługę handlu zagranicznego,
- działalność maklerską.
Nasi klienci mają dostęp do produktów oferowanych przez spółki Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska, takich jak:
- fundusze inwestycyjne,
- portfele aktywów,
- produkty ubezpieczeniowe, leasingowe i faktoringowe.
Priorytety w 2020 r.
Pomaganie klientom indywidualnym i biznesowym w osiąganiu codziennych sukcesów jest naszą misją. Do wypełniania jej prowadzą wytyczone w Banku kierunki strategiczne. Aż pięć z sześciu z nich dotyczy klientów. Są to:
- klientocentryczność
- upraszczanie
- omnikanałowość
- ewolucja do otwartej platformy
- bezpieczeństwo i zaufanie
Inkluzywna bankowość i Zielony Bank to filary na, których budujemy odpowiedzialną bankowość, dlatego szczegółowo opisaliśmy produkty i inicjatywy skierowane do poszczególnych grup klientów będące realizacją tych celów.
Priorytetowo traktujemy również rozwiązania z zakresu cyfryzacji, co jest spójne z naszymi celami biznesowymi i założeniem bycia bankiem omnikanałowym oraz planowaną ewolucją w stronę otwartej platformy. Doświadczenia minionego roku naznaczonego sytuacją pandemiczną potwierdziły też, że cyfryzacja jest mocno związana z dostępnością Banku w każdej sytuacji.
Obsługę klientów prowadzimy w ramach następujących pionów:
Każdej grupie klientów udostępniamy ofertę naszych spółek zależnych.