Zgłaszanie wątpliwości dotyczących etyki
W Generalnym Kodeksie Postępowania wyodrębniona została część dotycząca whistleblowingu, czyli procesu zgłaszania naruszeń i nieprawidłowości.
- GRI:
-
102-17 Mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych i prawnych oraz spraw związanych z integralnością organizacjiMechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych i prawnych oraz spraw związanych z integralnością organizacji
-
103-1 Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Wartości i etykaWyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń dla tematu raportowania: Wartości i etyka
-
103-2 Podejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Wartości i etykaPodejście do zarządzania tematami zidentyfikowanymi jako istotne dla tematu raportowania: Wartości i etyka
-
103-3 Ewaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Wartości i etykaEwaluacja podejścia do zarządzania w ramach tematów zidentyfikowanych jako istotne dla tematu raportowania: Wartości i etyka
-
Wskaźnik własny Liczba zgłoszeń nieprawidłowości i/lub zagadnień do wyjaśnienia na „skrzynkę etyki” oraz telefon zaufaniaLiczba zgłoszeń nieprawidłowości i/lub zagadnień do wyjaśnienia na „skrzynkę etyki” oraz telefon zaufania
-
ESG: G – Ład korporacyjny Nasze podejście do Ładu korporacyjnegoNasze podejście do Ładu korporacyjnego
-
PRB 5 Zarządzanie i cele Będziemy realizowali nasze zobowiązanie do przestrzegania niniejszych zasad poprzez skuteczne zarządzanie i kulturę odpowiedzialnej bankowości. Wykażemy ambicję i odpowiedzialność poprzez publiczne wyznaczanie celów w obszarach, w których mamy największy wpływ.Będziemy realizowali nasze zobowiązanie do przestrzegania niniejszych zasad poprzez skuteczne zarządzanie i kulturę odpowiedzialnej bankowości. Wykażemy ambicję i odpowiedzialność poprzez publiczne wyznaczanie celów w obszarach, w których mamy największy wpływ.
Procedura zapewnia poufność i analizę przekazywanych informacji. Wobec osób zgłaszających obowiązuje zakaz stosowania jakichkolwiek środków o charakterze represyjnym lub wyciągania wobec nich jakichkolwiek konsekwencji za zgłoszenie nieprawidłowości. Elementy naszej polityki dotyczącej zgłaszania naruszeń etycznych znajdują się także w polityce „Szacunek i godność”.
Aplikacja KLAKSON
W 2020 roku wdrożyliśmy pełną funkcjonalność aplikacji KLAKSON, służącej do zgłaszania naruszeń. Towarzyszyła temu szeroka kampania komunikacja promująca kanały zgłaszania i przybliżająca funkcjonalność aplikacji (wraz z instrukcją obsługi, popularnymi pytaniami i odpowiedziami). Do komunikacji dołączony był film promujący kanały whistleblowingowe w Banku.
Teraz pracownicy mają do dyspozycji łącznie cztery kanały do zgłaszania wątpliwości etycznych:
Nasi pracownicy korzystają z dostępnych kanałów, by zgłaszać nieprawidłowości w funkcjonowaniu organizacji. Każda sprawa została uważnie przeanalizowana i rozstrzygnięta.
-
228
-
251